فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۳۴۹۱

سهم ۲۳ درصدی تجدیدپذیرها در انرژی مصرفی اتحادیه اروپا

سهم 23 درصدی تجدیدپذیرها در انرژی مصرفی اتحادیه اروپا

سهم منابع تجدیدپذیر در مصرف ناخالص انرژی نهایی در سطح اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به ۲۳ درصد رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان از رشد ۱.۱ واحد درصدی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتحادیه اروپا اخیرا با بازبینی هدف‌گذاری خود برای سال ۲۰۳۰، مقرر کرده تا سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف کشورهای عضو طی ۶ سال آینده ۴۲.۵ درصد برسد، هدفی که پیشتر ۳۲ درصد تعیین شده بود. 

بنابراین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ باید سهم منابع انرژی تجدیدپذیر در مصرف ناخالص انرژی نهایی را به میزان تقریبی ۲۰ واحد درصد افزایش دهند.

در حال حاضر، سوئد از این نظر در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا پیشتاز است. نزدیک به دو سوم انرژی مصرفی در سوئد از محل منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. سوئد عمدتا به سوخت‌های زیستی مایع و جامد، آبی، بادی و همچنین پمپ‌های حرارتی متکی است.

انرژی تجدیدپذیر

پس از سوئد، فنلاند (۴۷.۹ درصد) و لتونی (۴۳.۳ درصد) در جایگاه دوم و سوم از نظر توسعه تولید و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر قرار دارند. 

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایرلند با ۱۳.۱۱ درصد، پایین‌ترین سهم را از انرژی‌های تجدیدپذیر به خود اختصاص داده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اروپا تا سال ۲۰۴۰ با سرمایه‌گذاری ۲ تریلیون یورویی در بخش انرژی خورشیدی، بادی و سایر منابع تجدیدپذیر، می‌تواند نیاز خود را به سوخت‌های فسیلی به صفر برساند و در زمینه تامین برق پاک مستقل شود.

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.