کد مطلب: ۸۹۳۸۵۶

در ماه اکتبر رقم خورد:

تولید نفت خام آمریکا برای نخستین بار از آوریل ۲۰۲۳ کاهش یافت

 تولید نفت خام آمریکا برای نخستین بار از آوریل 2023 کاهش یافت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اعلام کرد تولید نفت خام ایالات متحده در ماه اکتبر 2023 با اندکی کاهش به 13.248 میلیون بشکه در روز رسید که اولین کاهش ماهانه از ماه آوریل به شمار می‌رود.

به گزارش تجارت‌نیوز، تحلیلگران پس از ثبت رکوردهای ماهانه در ماه‌های آگوست و سپتامبر، انتظار کاهش سرعت تولید نفت آمریکا را داشتند.

کاهش تولید آمریکا می‌تواند به کاهش نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه که در ماه‌های اخیر بر قیمت‌های نفت تأثیر گذاشته است، کمک کند.

با این حال، این اندک کاهش،( فقط 4000 بشکه در روز)  احتمالاً نشان می‌دهد که تولید ایالات متحده ممکن است هنوز جا برای رشد داشته باشد.

انس الحاجی، کارشناس بازار انرژی مستقر در دالاس، گفت: «کسانی که ماه‌ها تبلیغ می‌کردند که تولید شیل ایالات متحده به اوج خود رسیده است، با شگفتی دیگری روبرو شدند، که تولید نفت خام در همه مناطق به جز  داکوتای شمالی افزایش یافت.

داکوتای شمالی، سومین ایالت تولیدکننده نفت ایالات متحده، در ماه اکتبر شاهد کاهش 2.4 درصدی تولید نفت خام به 1.27 میلیون بشکه در روز بود که اولین کاهش ماهانه خود را  از ماه مارس ثبت کرده بود.

براساس گزارش ماهانه EIA، تولید ناخالص گاز طبیعی در 48 ایالت تقریباً بدون تغییر در 116.63 میلیارد فوت مکعب در روز، در ماه اکتبر، در مقایسه با بالاترین رکورد 116.71 میلیارد فوت مکعب در روز در سپتامبر بود.

منبع : کانال تلگرامی بازار نفت، گاز و پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.