کد مطلب: ۸۹۴۰۲۹

سینوپک:

مصرف نفت چین تا سال ۲۰۳۰ به اوج خود خواهد رسید

مصرف نفت چین تا سال 2030 به اوج خود خواهد رسید

بزرگترین پالایشگاه چین، سینوپک، در چشم‌انداز بلندمدت خود اعلام کرد که انتظار می‌رود مصرف نفت چین در اواخر این دهه، بین سال های 2026 تا 2030، به دلیل تسریع در پذیرش خودرهای برقی به اوج خود برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  براساس چشم انداز 2060 سینوپک، مصرف نفت در چین - بزرگترین واردکننده نفت خام جهان و دومین مصرف کننده بزرگ پس از ایالات متحده - قرار است در بازه زمانی 2026 تا 2030 به اوج خود در حدود 16 میلیون بشکه در روز برسد.

انتظار می‌رود امسال مصرف نفت چین حدود 15.2 میلیون بشکه در روز باشد.

در چشم‌انداز خود، سینوپک همچنین پیش بینی می‌کند تقاضای گاز طبیعی چین در نقطه‌ای حدود سال 2040 به اوج خود خواهد رسید و 13 درصد از مصرف انرژی کشور را تشکیل می‌دهد، در حالی که 9 درصد از مصرف انرژی اولیه مورد انتظار در سال 2025 است.

سینوپک همچنین انتظار دارد عرضه سوخت غیرفسیلی تا سال 2045 از 50 درصد مصرف انرژی اولیه فراتر رود، تقاضای زغال سنگ قرار است خیلی زودتر به اوج خود برسد - در حدود سال 2025.

 با این حال، در کوتاه مدت، مصرف زغال سنگ چین و جهان در حال افزایش است.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در اوایل ماه جاری اعلام کرد تقاضای جهانی زغال‌سنگ امسال 1.4 درصد افزایش می‌یابد و برای اولین بار از رکورد 8.5 میلیارد تن فراتر می‌رود.

 در حالی که تقاضای زغال سنگ در ایالات متحده و اتحادیه اروپا با کاهش 20 درصدی پیش بینی شده است، استفاده از زغال سنگ در اقتصادهای نوظهور «بسیار قوی باقی می‌ماند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش سالانه زغال‌سنگ خود اعلام کرد که مصرف زغال سنگ در سال 2023 به دلیل افزایش تقاضا برای برق و تولید ضعیف انرژی آبی، 8 درصد در هند و 5 درصد در چین افزایش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی خاطرنشان کرد: انتظار می رود تقاضای زغال سنگ چین در سال آینده کاهش یابد و تا سال 2026 افزایش یابد و تقاضای جهانی تا سال 2026 کاهش یابد، "اما چین حرف آخر را خواهد زد.

به گفته آژانس، چشم‌انداز زغال سنگ در چین در سال‌های آینده به طور قابل توجهی تحت تأثیر سرعت استقرار انرژی پاک، شرایط آب و هوایی و تغییرات ساختاری در اقتصاد این کشور خواهد بود.

منبع : بازار نفت و گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.