کد مطلب: ۸۹۴۱۸۰

گسترش نفوذ چین در صنعت نفت عراق

گسترش نفوذ چین در صنعت نفت عراق

شرکت ملی نفت چین روز دوشنبه رسماً جایگزین غول نفتی ایالات متحده اکسون موبیل به عنوان پیمانکار اصلی میدان نفتی قرنا 1 غربی عراق شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت ملی نفت چین (CNPC)، تولیدکننده پیشرو نفت و گاز چین، روز دوشنبه رسماً جایگزین غول نفتی ایالات متحده اکسون موبیل به عنوان پیمانکار اصلی میدان نفتی قرنا 1 غربی عراق شده است. 

باسم محمد خضیر، معاون وزیر نفت عراق در امور استخراج، با تبریک مشارکت جدید CNPC، به خبرگزاری شینهوا گفت که به نیروی انسانی، استراتژی و چشم‌انداز CNPC اعتماد کامل دارد و معتقد است که این پروژه در زمان تعیین شده تکمیل خواهد شد.

جی گانگ، مشاور سرکنسولگری چین در بصره، گفت انتظار دارد چین و عراق با یکدیگر همکاری کنند تا پروژه میدان نفتی قرنا 1 غربی را به نمونه ای عالی از همکاری انرژی بین دو کشور تبدیل کنند.

چن مینگژو، مدیر کل پروژه، گفت که CNPC به اصل منفعت متقابل و همکاری برد-برد پایبند خواهد بود، چشم انداز مشاوره گسترده، مشارکت مشترک و مزایای مشترک را دنبال خواهد کرد .

میدان نفتی قرنا 1 غربی، واقع در حدود 50 کیلومتری شمال غربی بصره، مرکز استانی به همین نام، یکی از بزرگترین میادین نفتی عراق است که تولید سالانه نفت خام آن بیش از 25 میلیون تن برآورد شده است.

منبع : بازار نفت گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.