کد مطلب: ۸۹۶۲۴۸

۵۰ درصد سوخت نیروگاه ها از گاز است

۵۰ درصد سوخت نیروگاه ها از گاز است

مدیر عامل شرکت توانیر میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌ها را در سال گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد گاز بیشتری تحویل می‌گیریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره وضعیت تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی توسط گاز و باقی آن توسط سوخت مایع در حال تامین است.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده که امسال با سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در شبکه برق مشکل نداشته باشیم و تامین برق همه مشترکان صورت بگیرد.

مدیر عامل شرکت توانیر میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌ها را در سال گذشته بین ۳۵ تا ۴۰ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد گاز بیشتری تحویل می‌گیریم.

وی تاکید کرد: لازم است مشترکین بخصوص مشترکینی که در مناطق غیر سردسیر سکونت دارند در حدی که برایشان مقدور است جدا در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا امکان تامین هم برق و هم گاز برای مشترکین کل کشور فراهم شود.

 رجبی‌مشهدی در ادامه گفت: از نکات مثبتی که امسال داریم اینکه رشد مصرف برق در دوره زمستان در بخش صنایع انرژی‌بر ۱۷.۶ درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد که امسال صنایع بزرگ انرژی خوبی را تحویل گرفته‌اند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.