کد مطلب: ۸۹۸۳۰۳

کاهش قیمت نفت در معاملات امروز

کاهش قیمت نفت در معاملات امروز

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، پس از انتشار آماری که رشد بیش از حد ذخایر آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، در روند نزولی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۱۱ سنت معادل ۰.۱۳ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳ سنت کاهش، به ۷۷ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۷۷ سنت افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۹۵ سنت افزایش، بسته شده بود.

سورو سارکار، سرپرست تیم بخش انرژی بانک دی‌بی‌اس، گفت: نفت به دلیل انتشار آمار تورم آمریکا که بالاتر از حد انتظار بود و پتانسیل عقب انداختن سیکل کاهش نرخ بهره را دارد، از افزایش قیمت بازماند. به‌علاوه، افزایش ذخایر نفت آمریکا، احتمالا بازار را در هفته جاری، غافلگیر کرد و مختل شدن فعالیت پالایشگاه بریتیش پترولیوم در وایتینگ هم به مسائل بخش تقاضا، کمکی نمی‌کند.

افزایش ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته 

 منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم که اواخر روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۹ فوریه، به میزان ۸.۵۲ میلیون بشکه افزایش یافت که بسیار بیشتر از رشد ۲.۶ میلیون بشکه‌ای پیش بینی شده توسط تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.

تحلیلگران موسسه مالی آی‌ان‌جی در یادداشتی نوشتند: رشد ذخایر نفت، عامل نسبتا منفی بود. با این حال، با کاهش شدید تولید، جبران شد. این آمار احتمالا منعکس کننده اختلال در فعالیت پالایشگاه وایتنینگ به ظرفیت ۴۳۵ هزار بشکه در روز است.

آمار موسسه امریکن پترولیوم همچنین نشان داد ذخایر بنزین در هفته گذشته، ۷.۲۳ میلیون بشکه و ذخایر سوخت‌های دیگر، به میزان ۴.۰۲ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده که بسیار بیشتر از میزان پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران بود. آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

عامل دیگری که روی بازار تاثیر گذاشت، انتشار آمار تورم مصرف کننده آمریکا در ماه میلادی گذشته بود که همچنان بالا مانده است. اکنون سرمایه‌گذاران انتظار دارند سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا، مدت طولانی‌تری برای آغاز کاهش نرخ‌های بهره دست نگه دارند که این امر، به رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت لطمه خواهد زد.

با تعدیل انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره، ارزش دلار به بالاترین حد سه ماه اخیر صعود کرد. دلار قوی، معمولا تقاضا برای خرید از سوی دارندگان ارزهای دیگر را ضعیف می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ اظهار کردند: با وجود دورنمای مثبتی که اوپک از تقاضا ارائه کرد، قیمت‌ها تا حدودی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به سطح عرضه اعضای این گروه، ضعیف شدند. گزارش ماهانه بازار نفت اوپک، نگرانی‌هایی را نسبت به پایبندی این گروه به کاهش تولید فعلی، ایجاد کرد. تنها کویت و الجزایر، سهمشان از کاهش تولید را اعمال کردند در حالی که تولید عراق، بالاتر از سهمیه توافق شده ماند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.