کد مطلب: ۸۹۹۲۸۴

سیر صعودی قیت نفت در نیمه دوم ماه فوریه

سیر صعودی قیت نفت در نیمه دوم ماه فوریه

قیمت نفت با شروع نیمه دوم ماه فوریه کماکان به سیر صعودی خود ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز،   قیمت نفت با شروع نیمه دوم ماه فوریه  کماکان به سیر صعودی خود ادامه داد و برخی از افزایش‌ها ناشی از خرده‌فروشی ضعیف ایالات متحده بود که به سرعت گسترش یافت و با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و با حمله اسرائیل به رفح و انتظار می‌رود حوثی‌ها به زودی تلافی کنند و بازار مجددا تحت تاثیر قرار گیرد.

 در روز ۱۶ فوریه قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه مارس کاهش اندکی در حدود۰.۱۵دلار  داشت ولی قیمت نفت خام برنت برای معاملات ماه آوریل  تغییری نسبت به روز قبل  نداشت اگرچه احتمال نوسانات  کاهشی موقت دور از ذهن نیست.

 در روز ۹ فوریه سال جاری قیمت نفت خام وست تگزاس به ۷۶.۸۴ دلار‌در هر تن رسید در حالی که در سال گذشته قیمت این نفت خام در روز ۱۰ فوریه ۷۹.۷۲ دلار بوده است.

ذخایر نفت خام آمریکا در روز ۹ فوریه ۴۳۹.۴ میلیون بشکه بوده است که از ماه دسامبر تا کنون در بالاترین سطح بوده است. درمدت مشابه سال قبل و در روز ۱۰ فوریه سال گذشته میزان  ذخایر نفت خام آمریکا بیشتر و۴۷۱.۴ میلیون بشکه بوده است.

در حالی که در تمام مدت ماه ژانویه میزان پالایش  نفت خام  پالایشگاه‌های آمریکا روزانه در حدود ۱۶ میلیون بشکه در روز بود در روز ۹ فوریه تا ۱۴.۸۷میلیون‌بشکه‌ کاهش یافته است.در روز ۱۰ فوریه سال قبل میزان تولید ۱۵.۰۹میلیون‌بشکه بوده است.

 میزان واردات نفت خام آمریکا در روز ۹ فوریه ۶.۴۷ میلیون بشکه بود در حالی که این کشور  در روز ۱۰ فوریه سال گذشته ۶.۲۳ میلیون بشکه نفت خام وارد نموده است.

 ذخایر بنزین آمریکا در این روز ۲۴۷.۳میلیون بشکه بود در حالی که در مدت مشابه سال قبل ذخایر بنزین در حدود ۲۴۱.۹ میلیون بشکه بود.

 از ماه دسامبر تاکنون ذخایر بنزین آمریکا مرتباً افزایش یافته است و به بالاترین سطح خود در ۵ سال اخیر رسیده است و پیش بینی می‌شود که تا ماه مارس نیز افزایش یابد.

 

منبع : بازار نفت گاز و پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.