کد مطلب: ۹۰۲۸۵۳

خیز طلای سیاه برای شکستن قیمت بالاتر

خیز طلای سیاه برای شکستن قیمت بالاتر

قیمت نفت پس از ثبت بزرگترین رشد هفتگی در یک ماه گذشته، در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر آمار اقتصادی بهتر از حد انتظار چین و حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه، افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز،  بهای معاملات نفت برنت که هفته گذشته چهار درصد صعود داشت، به مرز ۸۶ دلار در هر بشکه صعود کرد در حالی که بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، بالای ۸۱ دلار در هر بشکه بود.

آمار منتشره در روز دوشنبه نشان داد تولید کارخانه و سرمایه‌گذاری چین در ابتدای سال، رشد قوی‌تر از حد انتظاری داشته است. این کشور بزرگترین وارد کننده نفت در جهان است.

در این بین، در روسیه، پالایشگاه‌های نفت متعددی در آخر هفته، هدف حملات پهپادی اوکراین قرار گرفتند که تعدادی از آنها در عمق خاک روسیه بودند. بهای معاملات دیزل برای سومین روز متوالی افزایش یافت. این حملات در حالی صورت گرفت که ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید.

نفت موفق شده است بازه معاملاتی محدودی که در ماه‌های آغازین سال در آن قرار داشت را بشکند و قیمت‌ها به بالاترین سطح از نوامبر صعود کردند. این پیشروی با تمدید کاهش تولید اوپک پلاس و پیش‌بینی‌ها از کمبود عرضه جهانی در سال میلادی جاری، تحکیم شده است.

در اقدامی که منعکس کننده این تغییر وضعیت است، بانک‌های سرمایه‌گذاری از جمله مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت نفت را بالاتر بردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واندانا هری، موسس شرکت «واندا اینسایتس» اظهار کرد: حملات به پالایشگاه‌های روسیه، ۲ تا ۳ دلار در هر بشکه به ریسک پریمیوم نفت خام در هفته گذشته افزود که در ابتدای هفته جاری با وقوع حملات بیشتر، باقی خواهد ماند. با این حال تصمیم سیاست پولی آمریکا در هفته جاری ممکن است احساسات اقتصادی را در مرکز توجه بازار نفت قرار دهد.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.