کد مطلب: ۹۰۶۵۲۵

پالایشگاه سازی عراق در کشورهای همسایه

پالایشگاه سازی عراق در کشورهای همسایه

عراق افزون بر تلاش برای حل بحران آب با طرف ترکیه‌ای، از وجود پیشنهادهایی برای احداث پالایشگاه در کشورهای همسایه با هدف کسب درآمد از فرآورده های نفتی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نایب رئیس کمیسیون نفت و گاز در مجلس نمایندگان عراق از وجود پیشنهادهایی برای احداث پالایشگاه‌های عراق در کشورهای همسایه برای دستیابی به درآمدهای بالا از طریق فرآورده‌های نفتی خبر داد.

به گزارش الفرات نیوز، عدنان الجابری با شرکت در برنامه «کلام حر»(سخن آزاد) شبکه الفرات، تاکید کرد عراق در تامین برق نیازمند دستیابی به خودکفایی است و می تواند علاوه بر افزایش صادرات نفت، به جای واردات گاز، در عرصه تولید آن نیز سرمایه گذاری کند و این در حالی است که پیشنهادهایی مبنی بر احداث پالایشگاه‌های عراق در کشورهای همسایه برای دستیابی به درآمدهای بالا از فرآورده های نفتی وجود دارد.

الجابری یکی از اهداف سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به امریکا را تشریح دیدگاه‌ها و نگرش عراق به خارج از کشور دانست و تاکید کرد: شرکت های امریکایی جزو شرکت های مهم دنیا هستند و ورود آنها به عراق بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی سایه خواهد افکند.

وی خاطر نشان کرد: عراق اکنون به سمت قراردادهای یکپارچه برای حل همه مشکلات انرژی پیش می‌رود و دولت عراق برای خروج از اتکا به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و تبدیل آن به مشتقات نفتی برای  کفایت مصرف داخلی و صادرات مازاد آن، بر صنایع تمرکز کرده است.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق، تصریح کرد  بحران آب با طرف ترکیه ای در مسیر حل و فصل قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.