کد مطلب: ۹۰۷۲۶۹

قزاقستان در فکر ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

قزاقستان در فکر ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

خبرگزاری روسی اینترفکس به نقل از وزارت انرژی قزاقستان گزارش داد قزاقستان، تولیدکننده نفت غیراوپک، ساخت یک خط لوله نفت در دریای خزر را بررسی خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت انرژی قزاقستان در پاسخ به پرسش ها گفت که این کشور همچنین در حال بررسی ساخت یک خط لوله نفتی دیگر از آتیراو به کوریک در میان مدت است. به گزارش اینترفاکس، این وزارتخانه افزود: امکان احداث خط لوله نفت از بستر دریای خزر نیز بررسی خواهد شد.

زاقستان صادرات نفت خام خود را در سال گذشته افزایش داده است و انتظار دارد در سال 2024 نیز به افزایش صادرات خود ادامه دهد. اکثر صادرات نفت خام قزاقستان در حال حاضر توسط شبکه کنسرسیوم خط لوله خزر (CPC) انجام می شود.

خط لوله CPC از سواحل خزر در شمال غربی قزاقستان تا بندر نووروسیسک در سواحل دریای سیاه روسیه کشیده شده و 80 درصد از صادرات نفت خام قزاقستان را حمل می کند.

در سال جاری تاکنون، قزاقستان از سهمیه تولید نفت خود در توافق اوپک پلاس فراتر رفته است. این کشور بارها گفته است که متعهد به رعایت و جبران مازاد تولید قبلی است.

وزارت انرژی این کشور آخر هفته اعلام کرد قزاقستان به دلیل شرایط آب و هوایی و فصل گرما از سهمیه اوپک پلاس 131 هزار بشکه در روز فراتر رفت.

وزارت انرژی قزاقستان در بیانیه ای اعلام کرد: «قزاقستان تمام تلاش خود را برای انجام تعهدات خود و جبران مازاد تولید سه ماهه اول ادامه خواهد داد»

 

منبع : بازار نفت گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.