خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۲۴۴

وزارت نیرو برای مدیریت تامین چه برق اقداماتی انجام داده است؟

وزارت نیرو برای مدیریت تامین چه برق اقداماتی انجام داده است؟

وزیر نیرو گفت: ما برای مدیریت تامین برق اقداماتی در جهت توسعه نیروگاه‌ها و شبکه در نظر گرفتیم، 9 هزار مگاوات به ظرفیت شبکه برق اضافه شده و 22 هزار مگاوات نیروگاه به شبکه اضافه خواهد شد، ما یک بسته پروژه تجدیدپذیر هفته آینده افتتاح می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز،  علی‌اکبر محرابیان اظهار داشت: در چهارچوب آماده‌سازی صنعت برق برای تابستان 1403، پروژه‌های متعددی را در بخش نیروگاهی، خطوط انتقال و پست در دستور کار قرار دادیم، 9000 مگاولت آمپر پست در کشور در نظر گرفتیم که یکی از این پست‌ها در منطقه تهران باعث پایدارسازی برق و افزایش ولتاژ در تهران می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به راه‌اندازی اولین ترانس یکپارچه در ایران گفت: پروژه‌های پستی که در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت، 22 برابر ترانسفورماتوری هست که امروز در مراحل پایانی به سر می‌برد.

وی افزود: ما برای مدیریت تامین برق اقداماتی در جهت توسعه نیروگاه‌ها و شبکه در نظر گرفتیم، 9 هزار مگاوات به ظرفیت شبکه برق اضافه شده و 22 هزار مگاوات نیروگاه به شبکه اضافه خواهد شد، ما یک بسته پروژه تجدیدپذیر هفته آینده افتتاح می‌کنیم.

محرابیان گفت: یکی از اقدامات ما مدیریت مصرف برق بخش اداری بود، با تغییر ساعت و مدیریت سعی می‌کنیم، بیشترین بخش را برای حوزه مولد اقتصاد تامین کنیم. در مدیریت مصرف بخش خانگی ما پیک را سریع‌تر دیدیم و حدود 8 درصد رشد مصرف داریم، از مصرف‌کنندگان محترم خواهش می‌کنیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند. 

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: ما برای افزایش انگیزه کاهش مصرف طرح پاداش صرفه‌جویی برق را داریم و از طرفی پویش با انرژی در دستور کار است که مشترکان می‌توانند میلیون‌ها جایزه را دریافت کنند.

منبع : فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.