خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۸۲۳

واکنش رئیس سازمان بورس به احتمال قطع برق صنایع

واکنش رئیس سازمان بورس به احتمال قطع برق صنایع

​رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت در تأمین انرژی صنایع تبعات منفی گسترده‌ای دارد، گفت: قرار بر این شد قطعی یا محدودیت مصرف برق صنایع به‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی‌شده باشد و با اطلاع واحدهای تولیدی انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مکاتبات سازمان بورس با وزارت نیرو برای کاهش ریسک قطعی برق صنایع در تابستان گفت: قطعی برق صنایع در تابستان از جمله معضلاتی است که هرساله شاهد تأثیرپذیری فعالیت تولیدی صنایع و نیز روند معاملات بازار از این اتفاق هستیم.

وی افزود: از چند وقت گذشته جلساتی را به‌منظور کاهش نوسانات بازار برگزار کردیم و قبل از ایجاد هرگونه مشکلی در بازار در صدد رفع این مشکل برآمدیم.

به‌گفته عشقی، قرار بر این شد قطعی یا محدودیت مصرف برق صنایع به‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی‌شده باشد و با اطلاع واحدهای تولیدی انجام شود.

رئیس سازمان بورس گفت: صنایع باید بتوانند به‌منظور کاهش ضرر و زیان احتمالی از محدودیت ایجادشده در مصرف برق، تعمیرات اساسی واحدهای خود را به زمان قطعی برق موکول کنند.

هرساله تلاش کردیم از طریق مذاکرات با نهادهای مربوطه اثر قطعی برق و گاز را در تابستان و زمستان به حداقل برسانیم.

وی گفت: تاکنون از طریق راه‌اندازی ابزارهای جدید در بازار سرمایه و بورس انرژی به‌سمت کنترل مصرف برق و کاهش زمان قطعی برق واحدها پیش رفتیم.

عش

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.