فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۱۰۳

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

جوابیه شرکت ملی گاز ایران به گزارش تجارت‌نیوز در رابطه با قطعی گاز سیستان و بلوچستان

جوابیه شرکت ملی گاز ایران به گزارش تجارت‌نیوز در رابطه با قطعی گاز سیستان و بلوچستان

شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به گزارش تجارت‌نیوز تحت عنوان «مردم سیستان و بلوچستان در صف کپسول گاز؛ وزارت نفت مدعی انقلاب گازی!» جوابیه‌ای ارسال کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به گزارش تجارت‌نیوز تحت عنوان «مردم سیستان و بلوچستان در صف کپسول گاز؛ وزارت نفت مدعی انقلاب گازی!» جوابیه‌ای ارسال کرده است. متن کامل جوابیه به این شرح است:

احتراماً ، عطف به درج خبری با عنوان" مردم سیستان و بلوچستان در صف کپسول گاز؛ وزارت نفت مدعی انقلاب گازی" در مورخ 20/03/1403‌در آن رسانه محترم‌ ، ‌توضیحات این شرکت جهت تنویر افکار عمومی ارسال می شود.

"انقلاب گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان طی دولت سیزدهم"

به استحضار می رساند شرکت ملی گاز ایران بر اساس برنامه های ابلاغی(اسناد بالادستی) نسبت به برنامه ریزی و اجرای پروژه های گازرسانی در سطح کشور اقدام می نماید.در واقع فرآیند گازرسانی به شهرها و روستاها بر اساس استانداردهای تعریف شده ای شامل احداث خط انتقال گاز، شبکه گذاری، انشعاب گذاری و اتصال شبکه گاز می باشد که این امر در استان سیستان و بلوچستان نیز متعاقب توسعه زیرساخت های گازرسانی در حال انجام می باشد.

در بخش‌های ابتدایی این گزارش به « ادعای انقلاب گازرسانی در سیستان و بلوچستان » اشاره شده بود، پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان با هدف محرومیت زدایی از جمله پروژه های مهم و اولویت دار وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران بوده که با شروع به کار دولت سیزدهم به صورت ویژه و با شتاب بیشتری مورد توجه قرار گرفت. در همین راستا این شرکت نیز علی رغم بروز محدودیتهای بودجه ای،ضمن مدیریت شرایط و تأمین اعتبارات لازم و با به کارگیری ظرفیت شرکتهای گاز استانی:گیلان ، خراسان رضوی، خراسان جنوبی،یزد، فارس به عنوان استانهای معین همراه با شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان،9 شهر و 130 روستا را در دولت سیزدهم با هزینه ای بالغ بر 1000 میلیارد تومان گازدار نمود که هم اکنون با گازرسانی به 13 شهر و 147 روستا ، 69 درصد خانوار شهری و 4% خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می باشند. مضافا اینکه در سال جاری نیز 20 شهر و 384 روستا در حال اجرای عملیات گازرسانی می باشند. علاوه بر آن اجرای پروژه های خط انتقال گاز «ایرانشهر – مکران – چابهار و کنارک» با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیون دلار به طول ۲۹۰ کیلومتر به عنوان سومین طرح بزرگ گازی در استان پهناور سیستان و بلوچستان و فاز نخست خط انتقال گاز«سربیشه - دشتک – نهبندان» در 1000 روز دولت سیزدهم مصداق عینی رشد و شکوفایی اقتصادی در یک منطقه کم برخوردار می باشد. آیا این کار جهادی چیزی جز انقلاب گازرسانی می تواند باشد؟

همچنین شرکت ملی گاز ایران در کنار رسالت اصلی خود که همانا توسعه شبکه گازی و گازرسانی به اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان است ، از انجام مسئولیت های اجتماعی خود غافل نبوده و در این راستا طی سنوات گذشته در تعامل با برخی از بانکها، جهت تشویق و کمک به اقشار کم برخوردار،اقدام به پرداخت وام قرض الحسنه لوله کشی داخل منازل جهت عموم مردم و خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی(مددجویان کمیته امداد و بهزیستی) نموده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است"صف انبوه مردم برای کپسول گاز "، یادآور می گردد عرضه و توزیع کپسول گاز(سیلندرهایLPG) ارتباطی با شرکت ملی گاز ایران نداشته و متولی آن بخش دیگری است.

در پایان یادآور می گردد این شرکت به دور از هرگونه مسائل حاشیه ای و سیاسی حداکثر عزم، اراده و پتانسیل خود را مصروف گازرسانی نموده است تا امید، اسایش و توسعه یافتگی را برای هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار و روستایی فراهم آورد و گازرسانی  به بیش از 40 هزار روستا در کشور، گواهی صادقانه بر آن می باشد و بدون شک تکمیل طرح گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان نیز به عنوان یکی از مهمترین اولویت های این شرکت خواهد بود.

روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.