فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۷۲۷

بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بورس پذیرش شد

بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بورس پذیرش شد

مدیرعامل شرکت بورس از پذیرش بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان خبر داد که با تولید روزانه 41 میلیون لیتر، یک سوم بنزین مصرفی را تامین می کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود گودرزی از پذیرش پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان مدرن‌ترین پالایشگاه خاورمیانه با مساحتی 730 هکتار واقع در 25 کیلومتری غرب بندرعباس خبر داد و گفت: بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و ایران را از وارد کننده بنزین به صادرکننده بالقوه‌ این محصول استراتژیک تبدیل کرده است.

وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به منظور حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و تضمین خودکفایی در تامین فراورده‌های استراتژیک انرژی مانند بنزین و نفت‌گاز ایجاد شده و فرآورده هایی همچنون گاز مایع، هیدروژن، گوگرد، سوخت جت و انواع حلال ها را تولید می‌کند.

گودرزی ادامه داد: این پالایشگاه در سال رونق تولید و پس از افتتاح بخش سوم و تثبیت تولید 41 میلیون لیتر بنزین در روز، بالغ بر یک سوم از بنزین مصرفی را تامین می کند. این شرکت جزو ۵ شرکت اول بورس از نظر ارزش بازار و میزان فروش خواهد بود.

منبع : بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.