فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۳۲۵

شکایت معدنی ها از توانیر به کجا رسید؟

شکایت معدنی ها از توانیر به کجا رسید؟

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق ایران توانیر در متن قرارداد با مشترکانش بند مربوط به پرداخت خسارت در صورت قطعی برق را حذف کرده و با اضافه کردن بندی جدید حق شکایت را از آنها گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز،

حسن حسینقلی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در تشریح شکایت معدنی‌ها از توانیر توضیح داد: توانیر قانون را رعایت نمی‌کند، این شرکت برحسب قانون رفع موانع تولید باید خسارت قطعی برق را به مشترکان بدهد. توانیر در قراردادهای خود این بند را حذف کرده و حتی بندی را اضافه کرده که در صورت قطعی برق مشترکان حق اعتراض ندارند بنابراین یکی از اتحادیه‌های معدنی فعال در صنعت سرب و روی به شورای رقابت در این زمینه شکایت و اعلام کرد که این حذف و اضافه غیرقانونی است، شورای رقابت به نفع معدنی‌ها رای داد و حتی در دادگاه تجدیدنظر نیز بار دیگر به نفع معدنی‌ها رای داده شد و حالا شکایت به اجرای احکام رفته است.

وی تصریح کرد: توانیر باید قراردادها را عوض و در قرارداد جدید ثبت کند که موظف است معادل مقدار دیماندی که مشترکان خریده‌اند به آنها برق دهند و در غیر این صورت موظف است که به مشترکان چه معدنی و چه غیرمعدنی خسارت دهد.

حسینقلی گفت: قطعی برق صنایع و تعطیلی‌های دو روز در هفته برآمده از ناکارآمدی و سوء‌مدیریت توانیر است.

وی اظهار کرد: شماری از صنایع برای مدیریت قطعی برق به تولید برق خورشیدی روی آورده‌اند اما تولید هر کیلووات برق خورشیدی ۶۸۰۰ تومان هزینه به هر واحد صنعتی تحمیل می‌کند در حالی که قیمت هر کیلووات برقی که دولت به واحد می‌دهد ۵۶۰ تومان است. 

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی همدان گفت: شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی که مدیریت دولتی دارند می‌توانند در صورت کاهش درآمد به دلیل قطعی برقی با حمایت‌های دولتی ضرر وارده را جبران کنند اما بخش خصوصی که ماهانه چند ده میلیارد هزینه تولید دارد نمی‌تواند با این وضعیت قطعی برق تولید را پیش برد.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.