فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۵۴۳

مذاکرات کویت با قطر برای قرارداد ۱۵ ساله خرید گاز به کجا رسید؟

مذاکرات کویت با قطر برای قرارداد ۱۵ ساله خرید گاز به کجا رسید؟

شرکت «قطر انرژی» سرگرم مذاکره با شرکت «کویت پترولیوم» برای قرارداد بلندمدت خرید گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) میدان «نورت فیلد» است.

به گزارش تجارت نیوز،

چهار منبع آگاه اظهار کردند: تحت این قرارداد، قطر به مدت ۱۵ سال، سه میلیون تن در سال ال‌ان‌جی را از پروژه «نورت فیلد» برای کویت فراهم می‌کند تا به تامین تقاضای رو به رشد برای برق در این کشور منطقه خلیج فارس کمک کند. انتظار می‌رود تولید این پروژه در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

کویت که عضو اوپک و تولیدکننده بزرگ برق است، وابستگی بیشتری به واردات گاز پیدا کرده تا بتواند برق را به خصوص در ماه‌های گرم تابستان که مصرف سیستم‌های تهویه به شدت افزایش پیدا می‌کند، تامین کند. اما همزمان، به افزایش تولید گاز تحت استراتژی رشد ۲۰۴۰ خود متمرکز شده است.

کویت هفته جاری با دومین دور خاموشی‌های برنامه ریزی شده در تابستان امسال به دلیل کمبود تامین گاز روبرو شد. پیش از آن، مقامات کویت پس از دور اول خاموشی‌ها در ژوئن اعلام کرده بودند دیگر قطعی بیشتری در کار نخواهد بود. دمای هوا معمولا بالای ۵۰ درجه افزایش پیدا می‌کند و استفاده از دستگاه‌های سرمایشی و تقاضا برای برق بیشتر می‌شود.

به گفته منابع آگاه، انتظار می‌رود این قرارداد در سه ماهه چهارم امسال اعلام کرد. یک منبع پنجم در «کویت پترولیوم»، اظهار کرد: تدارکات در دست انجام است.

قطر که یکی از بزرگترین صادرکنندگان ال‌ان‌جی در جهان است، سرگرم اجرای پروژه‌هایی برای توسعه ۸۵ درصدی تولید ال‌ان‌جی میدان «نورت فیلد» از ۷۷ میلیون تن در سال فعلی، به ۱۴۲ میلیون تن تا سال ۲۰۳۰ است.

مقامات از شهروندان کویتی خواسته‌اند مصرف برق را در زمان اوج مصرف که بین ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر به وقت محلی است، کاهش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، کویت در سال ۲۰۲۰، یک توافق ۱۵ ساله با قطر برای خرید سه میلیون تن ال‌ان‌جی امضا کرد که مدت آن در سال ۲۰۳۵ به پایان می‌رسد. قرارداد جدید برای خرید ال‌ان‌جی از پروژه توسعه «نورت فیلد» به معنای آن است که صادرات گاز از سوی قطر به کویت، تا اواخر دهه جاری، به ۶ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.