فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۷۷۹

فروش نفت عربستان به کمترین میزان در ۳ سال اخیر رسید

فروش نفت عربستان به کمترین میزان در ۳ سال اخیر رسید

درآمد حاصل از صادرات نفت عربستان به دلیل کاهش قیمت جهانی همزمان با تصمیم این کشور برای کاهش تولید به پایین‌ترین سطح خود در سه سال گذشته رسید

به گزارش تجارت نیوز،

طبق داده‌های اعلامی رسمی عربستان، فروش محموله‌های نفت خام و محصولات پالایشی این کشور در ماه ژوئن به ۱۷.۷ میلیارد دلار کاهش یافت که در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد و در مقایسه با ماه مه پیشین ۱۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، درآمدهای نفتی عربستان به عنوان رهبر واقعی کارتل اوپک و بزرگترین صادرکننده نفت خام در جهان حیاتی است و از پول نفت برای حمایت از تلاش‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به منظور تنوع‌بخشی به اقتصاد و سرمایه‌گذاری‌های عظیم در زمینه‌های مختلف از جمله خودروهای برقی تا نیمه هادی‌ها و فوتبال استفاده می‌شود

بلومبرگ افزود: تلاش‌های بن سلمان به دلیل کاهش پترودلارها دچار مشکل شده است به خصوص پس از رونق سال ۲۰۲۲ میلادی که روسیه به اوکراین حمله کرد و منجر به افزایش قیمت نفت خام به بیش از ۱۲۰ دلار در هر بشکه شد و در آن زمان حداقل برای چند ماه، عربستان روزانه یک میلیارد دلار از صادرات نفتی به دست می‌آورد.

قیمت نفت برنت هم اکنون در حدود ۷۶ دلار در بشکه معامله می‌شود که ۶.۲ درصد کاهش نسبت به ابتدای سال نشان می‌دهد که عمدتاً به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود اقتصادی در ایالات متحده و چین است.

از همین روی، عربستان مجبور شده سرعت برخی از بزرگترین پروژه‌های خود را کاهش دهد یا آن را به تعویق بیاندازد از جمله بخش‌هایی از یک شهر بیابانی بزرگ به نام «نیوم»، ریاض همچنین در افزایش قیمت نفت با استراتژی کاهش تولید شکست خورده است.

انتظار می‌رود اوپک پلاس که شامل اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و کشورهای دیگر مانند روسیه است، افزایش تولید خود را در سه ماهه چهارم سال جاری آغاز کند.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.