فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۲۶۷

بیشترین بازدهی گروه پتروشیمی بورس به پتروشیمی‌های پردیس، نوری و غدیر رسید

بیشترین بازدهی گروه پتروشیمی بورس به پتروشیمی‌های پردیس، نوری و غدیر رسید

معاملات هفته اول شهریورماه در بازار سرمایه، با سبزپوشی نمادهای پتروپالایشی و تداوم رشد شاخص‌های بورسی ادامه پیدا کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

شاخص‌های اصلی بورس تهران در نخستین روز معاملاتی شهریورماه به روند صعودی خود ادامه دادند و بیش از ۷۰ درصد نمادهای بورسی سبزپوش شدند. معاملات در نمادهای پتروپالایشی نیز امیدوارکننده بود؛ چراکه همه نمادهای پالایشی در مدار صعودی معامله شدند و بخش عمده پتروشیمی‌ها نیز بازدهی مثبت داشتند.

شاخص کل بورس در بازار امروز رشدی ۱۵ هزار و ۲۶۲ واحدی، معادل ۰.۷۵ درصد را ثبت کرد و در پایان معاملات، رقم دو میلیون و ۵۲ هزار واحد را تجربه کرد. شاخص کل هم‌وزن کار خود در شهریورماه را با صعودی ۰.۴۵ درصدی آغاز کرد.

بورسی‌ها در معاملات امروز ۴.۲ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش کردند و به این ترتیب، ارزش معاملات خرد بازار سهام، به یک میلیون و ۵۲۳ هزار تومان رسید. حقیقی‌های بازار نیز به طور خالص ۱۰۰ میلیارد تومان به معاملات امروز تزریق کردند.

کدام پتروشیمی‌ها سرخ‌پوش شدند؟

با تداوم فضای مثبت در کلیت بازار سهام، بخش عمده نمادهای صنعت پتروشیمی امروز هم به روند صعودی خود ادامه دادند؛ به طوری که در پایان معاملات، ۲۰ نماد پتروشیمی بازدهی مثبتی از خود بجا گذاشتند و هفت نماد منفی خوردند. 

سه شرکت پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱.۷۵ درصد، نوری (نوری) با ۱.۴۲ درصد و غدیر (شغدیر) با ۱.۴۲ درصد، بیشترین رشد قیمت را در بین هم‌گروهی‌های خود ثبت کردند. از سوی دیگر نیز نمادهای پتروشیمی شازند (شاراک)، پتروشیمی فارابی (شفارا) و پتروشیمی اصفهان (شصفها) با افت به ترتیب، ۱.۵۷ درصد، ۱.۳۸ درصد و ۰.۳۳ درصدی، بیشترین افت قیمت در این گروه را رقم زدند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که پتروشیمی نوری علاوه بر قرارگیری بین نمادهای با بیشترین بازدهی در گروه خود، بیشترین جذب پول حقیقی را نیز با رقم ۳.۶ میلیارد تومانی به نام خود زده است. پتروشیمی شازند اما شاهد بیشترین خروج پول حقیقی در این گروه با مبلغ ۵.۲ میلیارد تومان بود.

پیشتازی پالایشگاه اصفهان در گروه نفتی

نمادهای حاضر در معاملات امروز صنعت فرآورده‌های نفتی یک‌دست سبزپوش شدند و شاخص این گروه پس از معاملاتی ۴۸.۸ میلیارد تومانی، افزایش ۱.۲۶ درصدی را به ثبت رساند. خالص ورود پول حقیقی به این صنعت نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان بود.

در بازار امروز گروه فرآورده‌های نفتی، نماد پالایشگاه‌های اصفهان، بندرعباس و بهران بیشترین رشد قیمت را از خود بجا گذاشتند. شپنا ۱.۹۷ درصد رشد کرد، شبندر ۱.۶۱ درصد افزایش قیمت داشت و بازدهی شبهرن نیز به ۰.۹۹ درصد رسید. 

افزون بر آن، نماد پالایش نفت اصفهان، علاوه بر بیشترین رشد قیمت، بیشترین ورود پول حقیقی در معاملات امروز گروه نفتی را نیز به نام خود زد. چراکه حقیقی‌ها به طور خالص هشت میلیارد تومان پول تازه نفس وارد معاملات این نماد کردند. بیشترین خروج پول حقیقی نیز با رقم ۷۴۷ میلیون تومان در سهام شرکت پالایش نفت شیراز رخ داد.

منبع : انرژی پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.