فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۹۵۳

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفای استان تهران:

تابستان امسال تهران رکورددار تأمین و مصرف آب بود

تابستان امسال تهران رکورددار تأمین و مصرف آب بود

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفای استان تهران گفت: تابستان امسال پیک مصرف چهار میلیون مترمکعب در شبانه‌روز و پیک لحظه‌ای ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه را داشتیم که این رکورد تأمین و مصرف آب در تهران بی‌سابقه بود.

به گزارش تجارت نیوز،

حسام خسروی، معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تهران تابستان امسال رکورد بی‌سابقه پیک مصرف چهار میلیون مترمکعب در شبانه‌روز به ثبت رسید.

وی ادامه‌داد: امسال تابستان بی‌سابقه‌ای داشته‌ایم؛ چهارمین تابستان خشک تهران را پشت سر می‌گذرانیم که این نیز بی‌سابقه است، زیرا نرمال سال‌های خشک تهران دو ساله بوده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفای استان تهران با بیان اینکه "این تابستان یک ویژگی دیگر هم داشت که دمای هوای آن بی‌سابقه بود و هنوز که در شهریور قرار داریم احساس خنکی نداریم"، گفت: این مساله کار را برای تأمین آب سخت‌تر کرده است.

وی ادامه داد: حتی برخی روزها دمای هوا به 43 درجه سانتی‌گراد رسید و همه اینها سبب شد ما یک مصرف خیلی زیادی داشته باشیم؛ به‌طوری‌که امسال پیک مصرف چهار میلیون مترمکعب در شبانه‌روز و پیک لحظه‌ای 60 هزار لیتر بر ثانیه را داشتیم.

خسروی با بیان اینکه "این میزان مصرف در آب و فاضلاب کشور بسیار بزرگ و در تهران بی‌سابقه بوده است"، گفت: بااین‌حال اقدام‌های سال گذشته باعث شد با وجود شرایط سخت تابستان بی‌دغدغه‌ای را در پایتخت پشت سر بگذاریم.

وی افزود: باید همچنان برنامه‌های پیشگیرانه را داشته باشیم، مصرف‌کنندگان و مردم نیز باید همکاری کنند تا بدون دغدغه بحث آبرسانی را دنبال کنیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفای استان تهران با بیان اینکه "امسال به مرحله جیره‌بندی و قطعی آب نرسیدیم، اما باید ببینیم که سال آینده آبی بارندگی و ذخایر به چه شکل خواهد بود"، گفت: میزان تأمین آب تهران از منابع آب سطحی و زیرزمینی به‌طور متوسط در سال در حدود 50-50 است.

وی درباره پروژه رینگ «قمر بنی‌هاشم» گفت: این پروژه 170 کیلومتر رینگ اطراف شهر تهران است که حیاتی‌ترین طرح است؛ زیرا هم بحث پایداری کمّی و هم ارتقای کیفی آب را خواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آبفای استان تهران تصریح کرد: با اجرای این طرح همه تصفیه‌خانه و چاه‌ها وارد رینگ می‌شوند و کل شهر از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه آب را با کیفیت یکسان و فشار مطلوب دریافت خواهند کرد.

وی افزود: 30 کیلومتر از پروژه باقی‌مانده است که 15 کیلومتر آن برای امسال در برنامه قرار دارد 15 کیلومتر نیز در بخش شمالی سال آینده وارد فاز بهره‌برداری خواهد شد.

خسروی اذعان داشت: اکنون 70 درصد بخشی که اجرا شده در دست بهره‌برداری است، غرب تهران به طور کامل به بهره‌برداری رسیده و بخش شرقی هم تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و همه تصفیه‌خانه‌ها باهم رینگ می‌شوند.

وی ادامه داد: پروژه امروز هم بخشی از پروژه رینگ است که به مخزن 31 خط دماوند متصل می‌شود، این بخش از سوهانک آغاز می‌شود و تا جاده مشهد ادامه خواهد داشت.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.