فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۲۳۵

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ | برنت کمی ارزان شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ | برنت کمی ارزان شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۴۱ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۴۵ سنت رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت نفت که دیروز بیش از 4 درصد کاهش یافته بود امروز هم به روند نزولی خود ادامه داد. انتظار حل و فصل درگیری‌های سیاسی در لیبی که صادرات نفت این کشور را مختل کرده و همچنین نگرانی در مورد ضعف رشد تقاضای جهانی برای نفت قیمت این کالا را پایین آورده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 30 سنت معادل 0.41 درصد کاهش به 73 دلار و 45 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 32 سنت معادل 0.45 درصد کاهش 79 دلار و 2 سنت معامله می‌شود.

نفت برنت 4.9 و نفت آمریکا 4.4 درصد در روز سه‌شنبه کاهش قیمت داشتند. انتظار حل و فصل منازعات سیاسی بین گروه‌های رقیب در لیبی که حدود نیمی از صادرات نفت این کشور را متوقف کرده بود، قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی را به پایین‌ترین رقم از ماه دسامبر رساند.

تحلیلگران عقیده دارند نگرانی در مورد ضعف تقاضا برای سوخت به دنبال انتشار شاخص‌های ضعیف اقتصادی از سوی چین و آمریکا بازار را تحت فشار قرار داده است.

دو حزب مخالف در لیبی در روز سه‌شنبه تصمیم گرفتند بطور مشترک یک رئیس برای بانک مرکزی انتخاب کنند تا درگیری بر سر کنترل درآمد نفتی آرام شود.

صادرات نفت لیبی از بنادر اصلی در روز دوشنبه متوقف شد و تولید در سرتاسر کشور کاهش یافت. شرکت ملی نفت لیبی در دوم سپتامبر در میدان نفتی الفیل شرایط اضطراری اعلام کرد.

طبق گفته تحلیلگران، آرام شدن تنش‌های سیاسی در لیبی عرضه نفت این کشور را افزایش داده و ضعف اقتصاد در بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت دنیا یعنی چین و آمریکا مانع دیگری بر سر افزایش قیمت نفت خواهد بود.

اطلاعات اقتصادی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا نشان می‌دهد تولید کارخانه‌ای در این کشور در ماه اوت به پایین‌ترین سطح طی 6 ماه گذشته رسیده است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.