فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۵۱۱

قیمت گاز در اروپا شعله کشید

قیمت گاز در اروپا شعله کشید

قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل نشانه های رقابت شدیدتر برای خرید این سوخت از سوی مصر، افزایش یافت.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت پایه گاز طبیعی در بازار اروپا، به روند صعودی روز گذشته ادامه داد و روز جمعه حداکثر ۲.۵ درصد افزایش داشت.

مصر قصد دارد ۲۰ محموله گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را از اکتبر خریداری کند. این کشور برای نخستین بار در سالهای گذشته، به دنبال واردات برای تامین نیروی مورد نیاز در آستانه زمستان است.

ورود مصر به بازار گاز طبیعی مایع، باعث شده است معامله‌گران نسبت به تامین سوخت کافی در اروپا نگران شوند زیرا رقابت فزاینده در سایر بخشهای جهان، ممکن است به واردات کمتر گاز به این منطقه منجر شود. هر چند اروپا در حال حاضر از عرضه کافی گاز برخوردار است اما پس از کاهش واردات گاز روسیه از طریق خط لوله، به خرید از بازارهای جهانی متکی شده است.

فلورانس اشمیت، استراتژیست انرژی اروپا در رابوبانک، هفته جاری در یادداشتی نوشت: قیمت گاز زمستانی اروپا، بر اساس رشد تقاضا حرکت خواهد کرد. زمستان سردتر از حد انتظار در اروپا نیز می‌تواند فشار صعودی بیشتری را ایجاد کند.

مصر با خرید محموله های ال‌ان‌جی در پاییز و زمستان امسال، به یک واردکننده بزرگ گاز تبدیل خواهد شد. کاهش سریع تولید گاز و تابستان گرم غیرمعمول، این کشور را واداشت واردات ال‌ان‌جی را در سال جاری، به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ افزایش دهد.

پر شدن ذخایر سوخت به کاهش برخی نگرانی‌های عرضه در اروپا کمک کرده است؛ با این حال، معامله‌گران به دقت جریان‌ها و اختلالات را در خارج از خانه تماشا می‌کنند. دمای هوا در بخش‌هایی از شمال غرب این قاره در هفته آینده کاهش می‌یابد که می‌تواند تقاضا را تقویت کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بهای معاملات گاز هلند برای تحویل در ماه آینده که قیمت پایه بازار اروپا است، روز جمعه در آمستردام، ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۳۶.۹۵ مگاوات ساعت رسید.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.