فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۲۵۵

کارنامه پتروشیمی های متانول ساز در مرداد ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک

کارنامه پتروشیمی های متانول ساز در مرداد 1403 + اینفوگرافیک

نگاهی به گزارش‌های فعالیت ماهانه پتروشیمی‌های فعال در صنعت تولید متانول نشان می‌دهد درآمد تمامی پتروشیمی‌های این صنعت در مردادماه افزایش داشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

یکی از مهم‌ترین صنایع شیمیایی حال حاضر بورس، صنعت متانول است. صنعتی که در سال‌های اخیر همواره سودده بوده و سه پتروشیمی زاگرس، فناوران و خارک در آن فعال هستند. انرژی پرس در این گزارش، وضعیت تولید و فروش سه پتروشیمی فعال در صنعت متانول را مورد بررسی و مقایسه قرار داده است.

کارنامه پتروشیمی های متانول ساز در مرداد

بررسی گزارش‌های فعالیت ماهانه متانولی‌های بورس نشان می‌دهد سه پتروشیمی فعال در این صنعت موفق به شناسایی درآمد کل پنج هزار و ۴۴۷ میلیارد تومانی در مردادماه ۱۴۰۳ شده‌اند. لازم به ذکر است این عدد در مقایسه با دو ماه تیر ۱۴۰۳ و مردادماه ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

به نحوی که درآمد کل این صنعت در مردادماه نسبت به ماه گذشته یعنی تیرماه بیش از ۴۶ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴.۵ درصد افزایش داشته است.

در مقابل اما شرکت‌های این صنعت در مردادماه توانستند مجموعا یک میلیون و ۱۸ هزار تن از محصولات خود را تولید کنند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود هشت درصد کاهش داشته است.

بیشترین افزایش درآمد متانولی‌های بورس در مردادماه

نگاهی به گزارش‌های فعالیت ماهانه پتروشیمی‌های متانول‌ساز بورسی در مردادماه نشان می‌دهد، تمامی پتروشیمی‌های این صنعت موفق به افزایش درآمد ماهانه خود نسبت به مردادماه سال گذشته شده‌اند.

طبق جدولی که در ادامه آورده شده، پتروشیمی فناوران در این ماه پیشتاز صنعت متانول در افزایش درآمد بوده است. به طوری که این پتروشیمی در مردادماه توانست رقم فروش خود را حدود ۷۱ درصد بالا ببرد و مبلغ فروش خود را از ۷۳۱ میلیارد تومان در مردادماه سال گذشته به هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان در مرداد امسال برساند.

بیشترین افزایش در آمد پتروشیمی های تولیدکننده متانول

پتروشیمی زاگرس نیز در این ماه موفق شد درآمد حاصل از فروش خود را حدود ۱۱ درصد افزایش دهد و این رقم را از دو هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان به دو هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان برساند.

بیشترین کاهش مقدار تولید متانولی‌های بورس در مردادماه

در سمت تولید اما روند متفاوتی دیده می‌شود؛ چرا که در این بخش تمامی پتروشیمی‌های متانول‌ساز کاهش تولید داشتند. در این میان اما پتروشیمی زاگرس وضعیت وخیم‌تری را تجربه کرده است. چرا که حجم تولید مردادماه این شرکت حدود ۸.۵ درصد کاهش یافت و از ۸۹۷ هزار تن در مردادماه سال گذشته به ۸۲۲ هزار تن در مردادماه سال جاری رسید.

بیشترین کاهش مقدار تولید پتروشیمی های تولیدکننده متانول

همچنین حجم تولید پتروشیمی فناوران نیز در این ماه حدود ۵.۳ درصد پایین آمد و از ۱۱۰ هزار تن به ۱۰۴ هزار تن رسیده است.

پتروشیمی خارک نیز در مردادماه با کاهش سه درصدی مقدار تولید روبه‌رو شد و رقم ۹۲ هزار تن را ثبت کرده است.

بیشترین میزان تحقق ظرفیت اسمی سالانه متانولی‌ها

اما موضوعی که در رابطه با تولید پتروشیمی‌ها مهم بوده، بحث میزان تحقق ظرفیت تولید اسمی سالانه است. بررسی گزارش‌های تجمعی پتروشیمی‌های متانول‌ساز در بازه زمانی پنج ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد پتروشیمی خارک بیشتر از سایر رقبا توانسته است از ظرفیت اسمی سالانه خود بهره ببرد و این عدد را به ۴۱ درصد برساند.

همچنین دو پتروشیمی فناوران و زاگرس نیز به ترتیب ۳۹ و ۳۰ درصد از ظرفیت تولید اسمی سالانه خود را تا انتهای مردادماه، تولید کرده‌اند.

بیشترین میزان تحقق ظرفیت اسمی پتروشیمی های تولیدکننده متانول

منبع : انرژی پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.