کد مطلب: ۸۹۴۹۹۲

آمریکا توقیف نفتکش خود توسط ایران را تایید کرد

آمریکا توقیف نفتکش خود توسط ایران را تایید کرد

دو مقام نظامی آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز تایید کردند که نیروهای نظامی ایران یک نفتکش را در خلیج عمان توقیف کرده اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا گزارش داد: کشتی توقیف شده که قبلاً به نام سوئز راجان شناخته می شد، زمانی در مرکز اختلافات دیگری بین آمریکا و ایران قرار داشت که در نهایت منجر به توقیف بیش از یک میلیون بشکه نفت خام ایران توسط آمریکا شد. بنا بر گزارش ها، نیروهای مسلح ایرانی صبح پنجشنبه سوار این کشتی شده و آن را توقیف کردند.

بر اساس این گزارش، توقیف این کشتی از سوی ایران تنها یک روز پس از آن صورت می گیرد که حوثی ها ( انصارالله یمن) بزرگترین حمله خود را تا امروز به خطوط کشتیرانی بین المللی در جنوب دریای سرخ انجام دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: حوثی‌ها (انصارالله) روز ۹ ژانویه، تقریباً ساعت ۹:۱۵ شامگاه به وقت صنعا در حمله‌ای پیچیده‌، خطوط کشتیرانی بین‌المللی و ده‌ها کشتی تجاری در حال تردد را هدف قرار دادند.

سنتکام با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، مدعی شد: «حوثی‌ها در این تهاجم به طور همزمان از پهپادهای تهاجمی ساخت ایران، موشک‌های کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی استفاده کردند اما همه ۱۸ پهپاد، دو موشک کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضدکشتی با تلاش مشترک ناوگان دریایی ایالات متحده و انگلستان سرنگون شدند و هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های تجاری و ناوهای جنگی وارد نشد.»

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، این حملات را بیست و ششمین حمله نیروهای مسلح یمنی به خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ از ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) عنوان کرده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه اعلام کرد: یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حکم قضایی توقیف شد.

 نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود .

این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح امروز با حکم قضایی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضایی می‌باشد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.