کد مطلب: ۹۰۱۰۸۳

رئیسی: ثابت کردیم دنبال بمب اتم نیستیم

رئیسی: ثابت کردیم دنبال بمب اتم نیستیم

رئیس دولت گفت: امروز کشورهایی از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند که خودشان بمب اتم دارند و از فعالیت‌های کشوری ابراز نگرانی می‌کنند که تا امروز اثبات کرده که به دنبال بمب اتم نبوده و صرفا دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با شبکه تلویزیونی «الاخباریه» تلویزیون ملی الجزایر را می‌خوانید:

ما با کشورهای عربی مشکل نداریم و علیرغم تلاش دشمن برای ایجاد ایران‌هراسی در کشورهای عربی و منطقه، امروز بحمدالله روابط خوبی با کشورهای عربی داریم.

ما با عربستان ارتباط داریم. روابط سیاسی‌ ما برقرار شده و رژیم صهیونیستی حتما از این توسعه روابط بین کشورهای اسلامی ناراحت شده و از اتحاد کشورهای اسلامی رنج می‌برد.

انرژی هسته‌ای حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است. ما باید از این موهبت در جهت رفاه و بهتر شدن زندگی مردم‌مان استفاده کنیم. انرژی هسته‌ای در پزشکی، صنعت، معدن، انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی استفاده‌های بسیاری دارد.

آنچه غربی‌ها و در رأس آنها آمریکایی‌ها از آن اعلام نگرانی می‌کنند، این است که ایران بخواهد از انرژی هسته‌ای در ساخت بمب اتم استفاده کند که بارها اعلام کرده‌ایم که ما از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز استفاده خواهیم کرد و تا کنون نیز هیچ‌گونه انحرافی در استفاده ایران از این انرژی و صنعت مشاهده نشده است. به هیچ‌عنوان هیچ‌گونه انحرافی نداشته‌ایم، چون آژانس انرژی اتمی بر صنعت هسته‌ای ما نظارت دارد و تا امروز ۱۵ بار به شکل رسمی اعلام کرده که صنعت هسته‌ای در ایران صلح‌آمیز است و هیچ‌گونه انحرافی ندارد، اما غربی‌ها به این اعلام‌ها پایبند نیستند؛ خودشان اعلام می‌کنند و خودشان هم این اعلام‌های رسمی را نقض می‌کنند.

امروز کشورهایی از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند که خودشان بمب اتم دارند و از فعالیت‌های کشوری ابراز نگرانی می‌کنند که تا امروز اثبات کرده که به دنبال بمب اتم نبوده و صرفا دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.