کد مطلب: ۹۰۴۰۸۲

نصرت الله تاجیک:

ایران نیازی به اقدام مستقیم نظامی علیه اسرائیل ندارد

ایران نیازی به اقدام مستقیم نظامی علیه اسرائیل ندارد

​نصرت الله تاجیک، دیپلمات بازنشسته و سفیر پیشین ایران در اردن در یادداشتی نوشت: ایران فعلا در این مرحله و با توجه به مشکلات و اهداف نتانیاهو، نیازی به اقدام مستقیم نظامی علیه اسرائیل ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نصرت الله تاجیک، دیپلمات بازنشسته و سفیر پیشین ایران در اردن در یادداشتی نوشت:

به نظر من ایران فعلا در این مرحله و با توجه به مشکلات و اهداف نتانیاهو، نیازی به اقدام مستقیم نظامی علیه اسرائیل ندارد. ولی چنانچه اقدامات بازدارنده ایران موثر نیفتد، بحث هدف قرار گرفتن منافع اسراییل در هر کجا طبعا از انتخابهای روی میز ایران است. اما از نظر دیپلماتیک و فعالیت سیاسی و تبیین اهدافی که اسرائیل از این حمله دنبال می کرده باید فعالانه وارد میدان شود. ایران می تواند شکایت خود به سازمان ملل متحد را هم ارائه کند.

درباره اهداف اسرائیل از حمله روز دوشنبه به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت سوریه باید گفت که ما برای سنجش حجم و گستردگی یک عملیات، واقعیت های میدانی، اتفاقات و آرایش موجود در صحنه  را مد نظر قرار دهیم و یک تصویر بزرگ بسازیم. باید ببینیم که فضای داخلی، منطقه ای و بین المللی اسرائیل چگونه است و سپس براساس وضعیت موجود اقدام اسرائیل را در طراحی و اجرای این حمله مورد قضاوت، بررسی و تجزیه و تحلیل  قرار دهیم. فاکتورهایی که برای بررسی انگیزه های اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران باید مورد توجه قرار گیرد:

 

منبع : جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.