کد مطلب: ۹۰۴۱۰۲

در پاسخ به اسرائیل، صبر استراتژیک معنا ندارد

در پاسخ به اسرائیل، صبر استراتژیک معنا ندارد

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در پاسخ به حمله به سفارت ایران، صبر استراتژیک معنا ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسراییل غروب روز دوشنبه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حملات هوایی قرار داد. در پی این حمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان به شهادت رسیدند.

 اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا حمله اسراییل تجاوز به خاک ایران محسوب می‌شود، گفت: « شهادت سرداران حمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و دیگر یاران و همراهان این شهدا را تبریک و تسلیت می گویم. اسرائیل روز گذشته به خاک ما تجاوز کرده است. طبق قانون سازمان ملل که کنوانسیون سال 1961 است، در آن مقطع سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها به عنوان محدوده سرزمینی آن کشور محسوب می‌شود. در این موضوع هم چون با درخواست خود سوریه سال‌های سال است که ما در آنجا مستشار داریم، تجاوز به سرزمین ماست و حتما باید هم از سوی سازمان ملل رسیدگی شود و هم ما حقی برای خودمان قائل هستیم که موضوع را با شدت بیشتری پاسخ دهیم. نباید این چنین شود که اسراییل و متحدانش هر غلطی دلشان خواست انجام دهند و کسی پاسخگو نباشد.»

وی در پاسخ به اینکه اقدام متقابل ایران در چه سطحی است، گفت: «تصمیم در اختیار مسئولان و سیاستگذران این حوزه است. زمان و مکان و حد و حدودش در اختیار آن‌هاست.»

کوثری در واکنش به اینکه برخی معتقدند ایران باید صبر استراتژیک داشته باشد، به دیده بان ایران گغت: « در پاسخ به حمله به سفارت ایران، صبر استراتژیک معنا ندارد. نه اینکه بگوییم صبر بی‌معناست، صبر در مواقعی نیاز است اما اسرائیل به ما حمله کرده و باید بفهمد که این چنین نیست که هر موقع اراده کند بتواند هر غلطی بکند.ما پاسخ شدید و متقابل به اسرائیل خواهیم داد»

این نماینده مجلس ادامه داد: «اگر سوریه مجوز نداده بود که ایران در آنجا مستقر نمی‌شد. سوریه مگر با اسرائیل دشمنی دارد که آن‌ها هر زمان بخواهند سوریه را می‌زنند؟ چون نتوانستند به اهدافی که از شش ماه پیش مشخص کردند، برسند دست به چنین کارهایی می‌زنند که بگویند هنوز قدرتمندیم و هنوز هستیم. در صورتی که باید پاسخگوی جنایات خود باشند. مگر عملیات طوفان الاقصی را که حماس انجام داد، مردم بی‌گناه را قتل عام کرد؟ حماس یک تعداد اسیر گرفت که بخشی را اآزاد کرد و بخش دیگر هم در شرایط مناسبی نگهداری می‌شوند. آن‌ها انسان نیستند و از حیوانات وحشی هم بدتر هستند.»

کوثری در پاسخ به اینکه آیا ممکن است سفارت‌خانه‌های اسرائیل در کشورهای دیگر پاسخ متقابل ایران باشد، گفت: «همانطور که گفتم مسئولان تصمیم می‌گیرند و ما خبرهایش را انشاالله می‌شنویم. قطعا این اقدام متقابل انجام می‌شود تا نه تنها اسرائیل بلکه حامیانش مانند آمریکا و.. بفهمند که ما این جنایات را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. علاوه بر اسرائیل حامیان این رژیم مانند آمریکا هم باید منتظر پاسخ ایران باشند.»

منبع : دیده بان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.