خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۱۰۲۲۲

آمریکا: امکانات لازم برای مقابله با ایران را نداریم

آمریکا: امکانات لازم برای مقابله با ایران را نداریم

فرمانده دفاع هوافضای آمریکا در کنگره اعلام کرد: در صورتی که ایران حمله مشابه ماه آوریل به اسرائیل را در منطقه انجام دهد، امکانات لازم برای مقابله با آن را در اختیار نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، فرمانده دفاع هوافضای آمریکا بیان کرد:  در صورتی که ایران حمله مشابه ماه آوریل به اسرائیل را در منطقه انجام دهد، امکانات لازم برای مقابله با آن را در اختیار نداریم. امکانات ما در منطقه برای مقابله با حمله‌ای در آن حجم کافی نیست.

روزنامه کویتی از دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا خبر داد

البته این درحالی‌ست که اکنون خبرهای جدیدی از روابط ایران و آمریکا وجود دارد. روزنامه الجریده کویت مدعی شده است، آمریکا و ایران چهارشنبه هفته گذشته دور جدیدی از نشست‌های امنیتی غیرمستقیم را در یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس برگزار کردند.

به نقل از دنیای اقتصاد، طی این نشست دو طرف درباره راه‌های کاهش تنش‌ در منطقه و حمایت تهران از آتش‌بس در غزه در قبال احیای توافق نانوشته‌ای که پیش از این بین تهران و واشنگتن درباره توافق هسته‌ای حاصل شده بود، گفت‌وگو کردند.

الجریده مشخص نکرده این مذاکرات در کدام کشور بوده اما به احتمال زیاد این گفت وگوها در عمان یا قطر با توجه به سابقه میانجیگری های گذشته این دو کشور بوده است.

الجریده که بعضا به شیطنت‌های رسانه‌ای معروف است مدعی شده که قرار است دور بعدی این گفت ‌گوها در آینده نزدیک برگزار شود.

فارغ از صحت و سقم گزارش این روزنامه کویتی، به نظر می رسد با اهمیت یافتن دوباره مدیریت تنش در منطقه و تبدیل کردن آن به محدودسازی تنش که تهران و واشنگتن موفق شدند در شهریور ماه سال گذشته به این سمت حرکت کنند، بار دیگر زمینه برای قرار گرفتن ایران و آمریکا در این مسیر فراهم شود.

آمریکا تاکید دارد ابتدا مسائل منطقه ای و کاهش تنش‌ها مورد بحث قرار بگیرد و سپس مسائل فنی-پادمانی میان ایران و آژانس حل و فصل گردد و سپس بر اساس این دو خروجی زمینه برای گفت وگوهای هسته ای شکل گیرد.

اینکه ایران تا چه حد با این چارچوب موافق باشد، پرسشی است که شاید پاسخ آن در هفته‌های آینده مشخص شود.

یکی از مهمترین ملاحظات تهران برای هرگونه مذاکره بر سر احیای برجام، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه و احتمال پیروزی مجدد دونالد ترامپ است.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.