خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۷۹۹

باقری: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد

باقری: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد

سرپرست وزارت خارجه گفت: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد.

علی باقری در نشست خبری که در محل سفارت ایران در لبنان برگزار شد، اظهار داشت: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد. از زمانیکه به طور رسمی روابط ایران و عربستان برقرار شد گام‌های جدی میان طرفین برای شکل دهی به روابط تهران و ریاض برداشته شده است.

وی گفت: ایران و عربستان در این دوره حساس و شرایط بسیار مهم در سطح منطقه اراده جدی برای ایجاد منطقه‌ای با ثبات دارند.

باقری در پاسخ به سئوالی درباره گفتگوهای ایران و آمریکا در عمان، گفت: همواره با طرف‌های مذاکراتی مان مذاکرات را ادامه دادیم و هیچ گاه انقطاعی در این مسیر صورت نگرفته است. ایران همواره پشت میز مذاکره حاضر بوده و با اقتدار از منافع ایران دفاع کرده است.

طرح بایدن برای آتش بس در غزه

وی در مورد طرح بایدن برای آتش بس در غزه افزود: اینکه امریکایی‌ها بعد از ۸ ماه تازه به این فکر افتادند که سازوکاری را برای توقف نسل کشی طرحی را ارائه دهند، در عین حال که خودشان حامی رژیم اسراییل است نشان دهنده این است که امریکایی‌ها تا چه حد در این طرح صداقت و راستی دارند.

سرپرست وزارت خارجه تصریح کرد: صهیونیست‌ها با حمایت‌های همه جانبه آمریکا ۸ ماه است که در یک منطقه محاصره شده چندین ساله درمانده شدند و به دنبال بهانه‌ای هستند تا خود را از باتلاق نجات دهند.

باقری بیان کرد: رژیمی که به اذعان رییس جمهور آمریکا در باتلاق غزه گرفتار شده اگر عقلانیت داشته باشد هیچگاه خودش را گرفتار مقاومت پرقدرت لبنان نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: به هم پیوستگی جریان مقاومت در سطح منطقه و محور بودن غزه در این عمل نشاندهنده این است که چنانچه ریشه اصلی این فتنه یعنی رژیم اسراییل خاموش شود، مدیریت دیگر جریان مقاومت آسان‌تر خواهد بود.

باقری عنوان کرد: موضع ثابت، تاریخی و پایدار ایران حمایت از مثلث طلایی ارتش، ملت و مقاومت لبنان عزیز در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی بوده و است.

سرپرست وزارت خارجه گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برآمده از عقلانیت راهبردی حکومت جمهوری اسلامی است لذا خطوط اصلی سیاست خارجی ایران که توسط شورای عالی امنیت ملی تضمین می‌شود و توسط رهبری مورد تایید قرار می‌گیرد، ثابت است.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.