فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۸۸۶

وزرای خارجهٔ سوریه، لبنان و ارمنستان به عراقچی تبریک گفتند

وزرای خارجهٔ سوریه، لبنان و ارمنستان به عراقچی تبریک گفتند

المقداد، بوحبیب و میرزویان در تماس‌های تلفنی انتخاب عراقچی به ریاست دستگاه دیپلماسی ایران را تبریک گفتند و ضمن آرزوی موفقیت، برای استمرار همکاری‌های دیپلماتیک با ایران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش تجارت نیوز،

وزیر امور خارجه ارمنستان در پیامی، انتخاب سیدعباس عراقچی به‌عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان در پیامی خطاب به دکتر سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: تبریک گرم به عراقچی عزیز  به مناسبت انتصاب جناب‌عالی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران.  منتظر همکاری با جناب‌عالی برای گسترش بیشتر روابط قوی بین دو کشور دوست و همسایه‌مان ایران و ارمنستان هستم. بهترین آرزوها برای موفقیت در نقش جدیدتان.

وزرای امور خارجه ایران و سوریه بر استمرار رایزنی و هماهنگی‌ها بین طرفین در راستای تقویت مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز ایستادگی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در گفت و گوی تلفنی با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای ایشان موفقیت آرزو کرد.

فیصل مقداد همچنین با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور سوریه به مقام معظم رهبری و دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورمان، بر اهتمام ویژه کشورش برای تداوم و تقویت روابط راهبردی با ایران تاکید کرد.

عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز از تماس و تبریک همتای سوریه‌ای خود تقدیر و تشکر کرد و بر تداوم رویکرد جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید در حمایت از سوریه و کشورهای حامی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه بر استمرار رایزنی و هماهنگی‌ها بین طرفین در راستای تقویت مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز ایستادگی در برابر تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت از فلسطین تاکید کردند.

طرفین همچنین به طور متقابل از یکدیگر برای سفر به تهران و دمشق دعوت کردند.

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان هم طی تماس تلفنی با دکتر سیدعباس عراقچی، انتخاب ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای ایشان در این مسئولیت موفقیت آرزو کرد.

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان، طی تماس تلفنی با دکتر سیدعباس عراقچی، انتخاب ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای ایشان در این مسئولیت موفقیت آرزو کرد.

عراقچی در این گفتگو بر رویکرد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از دولت و مردم و مقاومت لبنان در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز ابراز امیدواری کرد روند توسعه و تقویت روابط و همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان استمرار یابد.

عراقچی و بوحبیب همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای در سایه استمرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در فلسطین و نیز تجاوزات این رژیم علیه لبنان تبادل نظر کردند.

طرفین بر آمادگی خود برای استمرار مشورت‌ها و رایزنی‌های مشترک در زمینه‌های مختلف مورد علاقه و اهتمام دو کشور تاکید کردند.

منبع : وزارت خارجه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.