فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۶۰۳۵

گروسی به تهران سفر می کند

 گروسی به تهران سفر می کند

گروسی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اشاره به دیدارش با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و گفت‌وگو درباره اهمیت حفظ تعامل تهران و آژانس گفت: بزودی برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهم کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی دیدار دوجانبه با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه شصت ‌و هشتمین کنفرانس عمومی آژانس اتمی در وین از سفر قریب‌الوقوع خود به ایران خبر داد.

«گروسی» با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اشاره به دیدارش با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و گفت‌وگو درباره اهمیت حفظ تعامل تهران و آژانس گفت: بزودی برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهم کرد.

اسلامی نیز در سخنانی به دیدار با مدیرکل آژانس و مرور وضعیت فی‌مابین اشاره کرد و گفت: به آقای گروسی اعلام شد که با جدیت توسعه صنعت هسته‌ای ایران که در چهارچوب ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته مورد حمایت آژانس است را دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه در این نشست پیشنهاد شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است به عنوان یک قطب منطقه‌ای استفاده کند، افزود: این موضوع مورد استقبال و تشویق مدیرکل آژانس قرار گرفت.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه افزود: همچنین در این دیدار مقرر شد در زمینه موضوعات هسته‌ای که در چهارچوب برجام مطرح می‌شود، از طریق تنظیم برنامه‌ها و تداوم رفت و آمدها، گفت‌وگوی سازنده را به‌گونه‌ای که تأمین کننده منافع ایران و حل و فصل موضوعات باقیمانده باشد ادامه دهیم.

اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه تصریح کرد: روند گفت‌وگوها در جلسه با مدیرکل آژانس خوب بود و به اعتقاد بنده این دیدار یک گام رو به جلو محسوب می‌شود؛ مهم‌ترین پیام این جلسه آن بود که دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به‌ شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی این روند دچار آسیب نخواهد شد و ما روند را به‌گونه‌ای که تأمین کننده منافع ایران باشد، دنبال خواهیم کرد.

کنفرانس عمومی آژانس که تا روز جمعه ادامه دارد، یکی از نهادهای اصلی سیاست‌گذاری این نهاد بین‌المللی بوده که متشکل از همه کشورهای عضو است. این کنفرانس هر سال در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود و نمایندگان عالیرتبه کشورهای عضو، برخی از موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

منبع : روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.