کد مطلب: ۸۰۸۳۸۶

روايت «حسين جلالی» از نقش راننده يكی از نمايندگان در واسطه‌گری واگذاری خودروها

رئيس مجلس از واگذاری ‌شاسی‌بلندها‌ آگاه بود

رئيس مجلس از واگذاری ‌شاسی‌بلندها‌ آگاه بود

جلالی، نماینده رفسنجان اعلام کرده که رئیس مجلس نه‌تنها از ماجرای واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان با خبر بود، بلکه خودش با نحوه واگذاری‌ها موافقت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین جلالی، نماینده رفسنجان در گفت‌وگو با «اعتماد» روایت جدیدی از واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان مجلس ارائه کرده و گفته «هیات‌رییسه و شخص رییس مجلس قطعا از این واگذاری‌ها خبر داشته است.» البته او واگذاری خودروها در خرداد و مرداد 1401 را به كلی رد می‌كند و این واگذاری‌ها را منحصر به تیر 1400 می‌داند.

این نماینده مجلس اعلام کرده که «اسامی نمایندگانی كه خودرو دریافت كرده‌اند دست خود هیات‌رییسه و هیات نظارت است.»

نحوه واگذاری خودروهای شاسی بلند به نمایندگان

حسین جلالی گفت: یكی از خودروسازان ماشین را در بازار 700 میلیون تومان میفروخته و به اینها هم همان 700 میلیون تومان فروخته است. فقط تفاوتی كه دارد، این است كه قسطی فروخته است. این‌هم یك شركت خصوصی بوده است. منتها موردی كه من میبینم، این است كه از طریق روابط ناسالم اتفاق افتاده است. تفاوت آن هم با بازار حدود 100 تومان بوده است و كسانی كه این روابط را نداشته‌اند، نتوانسته‌اند از این امتیاز استفاده كنند. بنابراین اشتباه این مساله در برقراری همین روابط است.

این نماینده مجلس به نقش راننده یکی از نمایندگان در واگذاری خودروها اشاره کرده و گفته: یك آقایی كه راننده یكی از نمایندگان مجلس استان كرمان بوده، در یك نمایشگاهی به واسطه نماینده، به شركت خودروساز معرفی می‌شود. این آقا هم چون راننده بوده و در مجلس رفت و آمد داشته، با نمایندگان، دفاتر و معاون اجرایی آشنا می‌شود و از این روابط استفاده می‌كند. روابط ناسالمی شكل گرفت كه من هم به آن معترضم، به مجلس پل زده می‌شود و با دوستان‌شان و افراد و … می‌گوید ما ماشین داریم و می‌توانیم به شما خودرو بدهیم. آنها هم می‌گویند ما نداریم و از این دست صحبت‌ها؛ او هم میگوید خب من با مدیریت صحبت می‌كنم كه قسطی شود. این خودروها را برخی كارمندان مجلس و برخی نمایندگان گرفته‌اند.

این نماینده مجلس گفته: شنیده‌ام 50 تا 60 نفر از این خودروها گرفته‌اند اما برای تعداد مدرك معتبری ندارم. این افراد را برای بازدید به آن شركت خودروسازی كه می‌بردند، هدیه‌ای كه میخواستند به آنها بدهند، حواله یك خودروی قسطی بوده است. من از میزان اقساط خبر ندارم. اما وقتی یك خبر به درستی منتشر نمی‌شود، همه از آن آسیب می‌بینند.

زمان واگذاری شاسی‌بلندها

بحث دیگری که هم در جلسه استیضاح وزیر مطرح شد و هم در جلسه استیضاح مطرح بود، تاریخ واگذاری خودروها به این جمع بود. جلالی، نماینده مجلس گفته این واگذاری‌ها تیرماه 1400 بوده است. رئیسی مرداد تنفیذ شده و شهریور هم سكان را در دست گرفته است. همچنین از ماجرای واگذاری خرداد و مرداد معلوم می‌شود كه طرح این موضوع كه متاسفانه از خود مجلس بود، برای حذف وزیر با یك خبر دروغ بود و این ضربه را به صنعت كشور وارد كردند. اما مواردی كه آقای علیرضابیگی گفته به مرداد و خرداد 1401 مربوط می‌شود.من تاریخ‌ها را از آقای نیكزاد گرفته‌ام و تیر ماه 1400 بوده است. اما ببینید، فساد و اختلاس بزرگی كه در آن یك مالی بالا كشیده شده باشد كه بخواهیم از حلقوم آنها بیرون بكشیم، نبوده است. آنها پول خودشان را داده‌اند و ماشین خریده‌اند. برخی از اینها نقدی و مانند مردم خریده‌اند.

قالیباف هم از موضوع باخبر بود

ایشان در ادامه افزود: رییس از این مسائل باخبر بوده؛ قطعا جناب رییس با واگذاری خودروها به این سبك موافقت كرده است؛ مگر می‌شود كه در مجلس، زیرمجموعه رییس چنین كاری انجام دهد و رییس خبر نداشته باشد؟ اگر آقای قالیباف بگوید من از این موضوع خبر نداشتم، فاجعه است كه در زیرمجموعه‌اش چنین حركتی صورت گرفته اما خبر نداشته است. لذا قطعا خبر داشته و موافقت هم كرده است. حالا اما مثلا موافقت كلی می‌كنند كه معاونت اجرایی مجاز است جهت خدمات رفاهی به نیروهای مجلس و كارمندان و نمایندگان مجلس، اقداماتی داشته باشد. اینها فكر می‌كردند اینكه یك ماشین قسطی در اختیار برخی نمایندگان گذاشته شود، یك خدمت است. مساله اینجا، این است كه هیات‌رییسه به خصوص رییس مجلس باید روز قبل از استیضاح وزیر صمت، موضوع خودروها را صادقانه به مردم توضیح می‌داد.

منبع: اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.