فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۵۲۴۰۰

مجلس با بررسی لایحه حجاب براساس اصل ۸۵ موافقت کرد

مجلس با بررسی لایحه حجاب براساس اصل ۸۵ موافقت کرد

نمایندگان در جلسه علنی امروز با بررسی لایحه حجاب و عفاف بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به لایحه حجاب و عفاف (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل 85 قانون اساسی در اجرای ماده 164 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

پس از استماع نظرات موافقان و موافقان با بررسی این لایحه بر اساس اصل 85، نمایندگان با اکثریت آرا با این موضوع موافقت کردند.

بر این اساس لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب ( حمایت از سلامت اجتماعی ) برای بررسی به کمیسیون ویژه ارجاع داده می‌شود و پس از تصویب آن در کمیسیون، لایحه مستقیما به شورای نگهبان ارسال می‌شود و دیگر به جلسه علنی آورده نمی‌شود و پس از تصویب در شورای نگهبان نمایندگان در جلسه علنی فقط درباره مدت اجرای آزمایشی این لایحه تصمیم‌گیری می‌کنند.

براساس اصل 85 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود(تسنیم).

قالیباف: در لایحه حجاب هیچ دختر زیر ۱۸ سالی به کلانتری برده نمی‌شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با رد اظهارات نماینده بستان آباد در مجلس مبنی بر اینکه این لایحه به حوزه دانش آموزی ورود کرده و می‌تواند مخاطراتی داشته باشد، گفت: این اطلاعات جنابعالی کاملاً اطلاعات غلط و اشتباهی بود.

وی افزود: در هیچ کجای کار لایحه فوق هیچ فردی و هیچ خانم زیر ۱۸ سالی حتی احضار نخواهد شد و به کلانتری برده نمی‌شود. اینکه شما می‌گویید باید آن‌ها را از کلانتری جمع کنید، کاملا دروغ محض است.

در نشست امروز غلامرضا نوری قزلجه در مخالفت با تقاضای بررسی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب به صورت اصل ۸۵ اعلام کرد که این لایحه حتی به حوزه دانش آموزی نیز ورود کرده است، متاسفانه براساس موادی از این لایحه اگر یک دانش آموز ۱۰ ساله‌ای در مدرسه‌ای خلاف این قانون عمل کند، حتما اگر شما صبح دانش آموز خود را به مدرسه فرستاده باشید، شب باید وی را از کلانتری تحویل بگیرید و این می‌تواند جامعه را بهم بریزد(انتخاب).

برای مطالعه بیشتر اخبار سیاست داخلی را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.