کد مطلب: ۸۷۹۲۱۸

قالیباف مطرح کرد

بررسی مدیریت روستاها در برنامه هفتم توسعه

بررسی مدیریت روستاها در برنامه هفتم توسعه

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون مدیریت روستاها متولی مشخصی ندارند که باید در برنامه هفتم توسعه برای رفع این مساله تدبیر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدباقر قالیباف در جلسه نوبت عصر امروز (شنبه ۲۲ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه هفتم توسعه و موضوع مربوط به مسکن روستایی، اظهار داشت: درباره مدیریت روستاها مسائلی مانند اشتغال، کشاورزی، تولید و مسکن مطرح است که باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: امروز مدیریت واحدی در روستا وجود ندارد که مرکزیت این مباحث را بر عهده داشته باشد. در واقع دهداری، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و بهداشت هر کدام بخشی از کارها را انجام می‌دهند و از زمانی که جهاد سازندگی از روستاها خارج شده است، روستاها در حقیقت بدون متولی و صاحب مشخص شده‌اند.

قالیباف گفت: یکی از دلایلی که این روزها شاهد مهاجرت گسترده از روستاها هستیم، این است که وزارتخانه‌های متعددی به صورت پراکنده برای روستاها تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های مهم برنامه هفتم توسعه این است که مجموعه‌ای را صاحب و متولی روستاها کنیم. بر این اساس موضوع مسکن روستایی را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا کمیسیون پیشنهاد یکپارچه‌ای برای آنکه روستاها صاحب مشخصی داشته باشند، ارائه دهد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.