کد مطلب: ۸۸۴۵۵۹

وحیدی: طرح خروج اتباع خارجی از محدوده برخی اماکن در حال اجراست

وحیدی: طرح خروج اتباع خارجی از محدوده برخی اماکن در حال اجراست

وزیر کشور گفت: براساس طرح ساماندهی اتباع خارجی، این اتباع نباید در محدوده برخی اماکن سکونت داشته باشند؛ بر همین اساس طرح خروج آنها از اطراف برخی اماکن در حال اجراست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، احمد وحیدی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح خروج اتباع خارجی از اطراف حرم شاهچراغ گفت: براساس طرح ساماندهی اتباع خارجی، باید امنیت برخی مراکز تامین شود و اتباع خارجی در برخی نقاط نباید باشند.

وی ادامه داد: این طرح در سطح استانداری ها و فرمانداری های برخی شهرها در حال انجام بوده و در چارچوب ساماندهی اتباع خارجی، اقداماتی که برای افزایش امنیت لازم است، اجرا می‌شود.

تصمیم به خروج اتباع خارجی از اطراف حرم شاهچراغ پس از دومین حمله تروریستی به این مکان (در روز ۲۲ مرداد) گرفته شد. بهرنگ قربانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس روز اول شهریور اظهار کرد:« این تصمیم به دنبال حادثه تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ اتخاذ شده و بر اساس آن مالکان منازل مسکونی محدوده اطراف حرم اجازه واگذاری منازل خود را چه به شکل رهن یا اجاره به اتباع بیگانه را نخواهند داشت. این مسئله به شکل پیامک برای شهروندان ارسال شده و به زودی به اتباع نیز اعلام خواهد شد که حق سکونت در این محدوده را ندارند و در یک بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ روزه باید نسبت به تخلیه این مکان ها اقدام کنند.»

در ادامه هم اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس در اطلاعیه‌ای که در روز سوم مهر منتشر شد، اعلام کرد که اتباع خارجی ساکن در منطقه هشت شهرداری شیراز و اطراف حرم شاهچراغ حداکثر تا ۱۴ مهرماه فرصت دارند که نسبت به تخلیه منازل مسکونی و واحدهای صنفی این محدوده اقدام کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.