کد مطلب: ۸۸۸۱۵۷

معاون اول رئیس جمهور عازم چین شد

معاون اول رئیس جمهور عازم چین شد

معاون اول رئیس جمهور به منظور شرکت در نمایشگاه بین‌المللی شانگهای و گفت‌وگوهای دو و چندجانبه برای توسعه روابط اقتصادی و بازارگشایی کالاهای ایرانی در چین، به دعوت نخست وزیر چین تهران را به مقصد شانگهای ترک کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز شنبه، ۱۳ آبان تهران را به مقصد شانگهای ترک کرد و قرار است در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی واردات چین سخنرانی و برای توسعه بازارهای بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با مقامات چین و کشورهای حاضر مذاکره کند.

در این سفر که با بدرقه رسمی رئیس دفتر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت آغاز شد، وزیر صمت، معاون اجرایی، وزیر اقتصاد، مخبر را همراهی می‌کنند.

ششمین نمایشگاه واردات چین برای نمایش کالاهای صادراتی به چین با حضور نخست وزیر این کشور و مقامات بلندپایه کشورهای مختلف جهان فردا (یکشنبه) به صورت رسمی افتتاح می شود و معاون اول رئیس جمهور با دعوت رسمی نخست وزیر چین ضمن سخنرانی در مراسم افتتاحیه، گفتگوهای دو و چندجانبه‌ای را برای توسعه روابط اقتصادی و بازارگشایی برای کالاهای ایرانی در چین و سایر کشورها انجام می‌دهد.

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور درباره اهمیت سفر مخبر با اشاره به بازار بزرگ یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری چین، گفته است؛ این نمایشگاه و حضور کشورهای مختلف جهان فرصت بسیار مناسبی برای ایران است تا بازارهای جدیدی را برای کالاهای ایرانی در یک بازه سه میلیارد نفری از کشورهای حاضر در این نمایشگاه ایجاد کرده و ظرفیت‌های صادراتی کشور را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهور و سایر مقامات بلندپایه حاضر در افتتاحیه، پاویون جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه بزرگ بین المللی آغاز به کار می‌کند.

بازدید مقامات کشورهای دیگر از این پاویون که شرکت های بزرگ ایرانی در آن حاضر هستند، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی ایران خواهد بود.

به گفته جمشیدی در این دوره و با توافق روسای جمهور دو کشور در اسفند سال گذشته، حضور جمهوری اسلامی ایران بیست برابر بیش از سال گذشته و بیشتر از تمامی ادوار قبل است.

بیش از ۵۰ شرکت و ۲۵۰ تاجر ایرانی در حوزه‌های مختلف از کشورمان در این نمایشگاه حضور دارند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.