کد مطلب: ۸۹۰۵۹۴

رئیس‌جمهور :

دولت بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام متمرکز شده‌ است

دولت بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام متمرکز شده‌ است

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه موضوع نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مسئله اولویت‌دار و محور دولت است، گفت: پروژه‌ای که ۴ ساله تمام می‌شد، نباید ۱۴ سال طول بکشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس‌جمهوری و اعضای هیئت دولت، صبح امروز پنج شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ و برای انجام سفری یک روزه ، با استقبال مسئولان چهارمحال و بختیاری وارد شهرکرد مرکز این استان شدند.

در دولت بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام متمرکز شده ایم

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح متمرکز ۱۵ پروژه آبرسانی و برقرسانی استان چهارمحال و بختیاری گفت: خرسندیم از این حیث که آنچه که به مردم عزیز استان وعده داده شد مبنی بر پیگیری مشکلات آب استان، امروز بخش قابل توجه مشکلات آبی این استان حل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این تلاش‌ها باید از همه دست‌اندرکاران و همه عزیزان در جهت به ثمر رساندن پروژه‌ها تشکر ویژه کرد، عنوان کرد: موضوع طرح‌های آبرسانی در استان حاصلخیز و پرآب چهارمحال و بختیاری اهمیت دارد، اینجا جایی است که سخن از کمبود آب نیست، بلکه مسئله مدیریت آب است که اگر مدیریت شود، می‌توان برای همه مناطق آب را تامین کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سد غدیر باباحیدر که ۱۵ سال به طول انجامیده است، مطرح کرد: ما مثل سد باباحیدر را داریم که ۱۵ سال است که آغاز شده بود و می‌توانست در سال‌های ابتدایی به سامان برسد که اگر اینچنین بود هزینه برای آن ۱۵۰ میلیارد تومان بود، اما با گذشت زمان، هزینه آن ۱۰ برابری شد و امروز شاهد آبگیری سد هستیم.

رئیسی با اشاره به روستا‌های استان که دچار تنش آبی و مشکلات آبرسانی هستند، گفت: امروز با همکاری عزیزان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تنش آبی ۱۱۷ روستای این استان حل شد، ما خرسندیم که مردم دسترسی به آب پیدا می‌کنند، استان چهارمحال و بختیاری استانی پرآب محسوب می‌شود و بام ایران است، طبیعتا زمینه اینکه بتوانیم مشکل آبرسانی را حل کنیم بسیار فراوان است.

وی با اشاره به اینکه لازم است با همکاری بیشتر، مشکلات آبرسانی سایر روستا‌های این استان نیز حل شود، ادامه داد: در سطح کشور، ۱۰ هزار روستا وجود دارد که مشکل تنش آبی و آبرسانی دارند که تا به امروز مشکل ۳۵۰۰ روستا حل شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انجام این کار‌ها جز با کار جهادی و انکیزه و اخلاص قابل حل نبود، ادامه داد: ۷۰ درصد این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری در این دولت انجام شده است، همچنین بیشترین جذب اعتبارات با همت عزیزان در این دوره صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آنچه که رهبری به همه ما توصیه کردند این است که باید در دل مردم ایجاد امید کنیم، مطرح کرد: امید در دولت به معنای کار و تلاش مداوم است که می‌تواند امید در دل مردم ایجاد کند.

رئیسی همچنین به سد غدیر باباحیدر اشاره کرد و افزود: مجموعا ۱۳ برابر سرعت کار در این طرح در دولت سیزدهم بیشتر شده است، برای همین هم در زمان کمی به بهره‌برداری رسید.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه موضوع نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مسئله اولویت‌دار و محور دولت است، عنوان کرد: نباید مردم با دیدن پروژه‌هایی که طول کشیده است بگویند چرا انقدر طول کشیده است، نباید پروژه‌ای که ۴ ساله تمام می‌شد، ۱۴ سال طول بکشد، این به این معناست که هزینه‌ها برای بهره‌برداری از پروژه افزایش پیدا کرده است. هنر ما این است که رضایت مردم را برآورده کنیم که با عمل و اقدام قابل برآورده شدن است.

بهره برداری از ۱۵ طرح‌ آبرسانی چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس‌جمهور 

صبح امروز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور پس از ورود به فرودگاه شهرکرد به شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری رفت و طرح‌های آبرسانی این استان را به طور همزمان افتتاح کرد.
انتقال آب به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، افتتاح سد بابا حیدر و تصفیه خانه شهر فرادنبه از مهمترین طرح‌های آبرسانی استان است که با حضور رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید.

رئیس‌جمهور گفت: هم اکنون بخشی قابل توجهی از طرح‌های آبرسانی استان که ۶۵ درصد است به ثمر نشست و از پیمانکاران قرارگاه سازندگی و مدیران برای به سامان رساندن طرح‌های آبرسانی تشکر می‌کنم.

وی افزود: این استان کمبود آب ندارد بلکه مدیریت آب لازم دارد.

رئیسی عنوان کرد: با مدیریت و تقسیم امکانات می‌توانیم به نحوشایسته آب برای شرب و صنعت را تامین کنیم.

او گفت: سد بابا حیدر که ۱۴ سال پیش آغاز شده بود هم اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان  معادل ۱۰ برابر قبل هزینه در برداشت.

رئیسی اضافه کرد: هم اکنون مشکل اب ۱۱۷ روستا حل شده است و تا تکمیل آبرسانی به ۲۰۰ روستا کارجهادی متوقف نشود و روستا‌هایی که مشکل ابی دارند با همکاری تمام بهپخش‌ها تکمیل شود تا تنش آبی در این استان جبران شود.

وی افزود: ۱۰ هزار روستا با تنش آبی داریم که هم اکنون مشکل آب ۳ هزار و ۵۰۰ روستا حل شده است.

وی در فرودگاه شهرکرد مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، استاندار و جمعی از مقامات ارشد استان قرار گرفت.

پیگیری مصوبات دور نخست و بهره برداری از طرح های آبرسانی

آقای رئیسی در بدو ورود استان چهارمحال و بختیاری را جلوه‌ کار و تلاش با مردمی خونگرم و وفادار دانست که تمامی اقوام آن از جمله لر‌های بختیاری، ترک‌ها و فارس‌ها همه مردمانی با صفا و با وفا نسبت به انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

وی با ادای احترام به ۲هزار و ۵۰۰ شهید، ۷ هزار جانباز و ایثارگر، خانواده‌های معظم شهدا و سرداران شهید گفت: در سفر اول مصوباتی داشتیم که باید اجرایی می‌شد و با تلاش استاندار و مدیران کار‌ها زمین نماند.

وی گفت: امروز شاهد طرح‌هایی هستیم که تصویب شد و باید اجرا شود.

رئیس‌جمهور افزود: چهارمحال و بختیاری استعداد‌های طبیعی و زمین حاصلخیر، آب فراوان، معادن و مراتع بسیاری دارد که با بهره برداری درست از آن ها مشکلات استان برطرف می شود.

اقای رئیسی خاطر نشان کرد: با طرح‌هایی که در استان اجرا شده نیمی از مشکلات آبی استان حل می‌شود.

وی افزود: گام مهمی که در دو سال اخیر اجرا شده است و کار‌هایی که در دست اقدام است یا در این سفر مورد تصویب قرار می گیرد باید پیگیری شود.

رئیس‌جمهور افزود: در استانی که این همه ظرفیت قابل توجه دارد نباید شاهد محرومیت باشیم و از نماینده ولی فقیه در استان ، مسئولان عالی استان و تمام عزیزانی که برای رفع محرومیت استان تلاش می کنند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی گفت: پیگیر مصوبات دور اول هستم و باید پیگیر طرح‌هایی باشم که از این پس در این استان رقم می‌خورد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.