کد مطلب: ۸۹۸۶۲۶

خرید و فروش صوری خارج از اهداف طرح کالابرگ الکترونیکی است

خرید و فروش صوری خارج از اهداف طرح کالابرگ الکترونیکی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا گفت: خرید صوری توسط شهروندان و فروش صوری توسط فروشندگان مغایر اهداف طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محسن آهنی با اشاره به این طرح، توضیحاتی در این زمینه ارائه و عنوان کرد: طرح فجرانه در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه‌بگیر دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در دهه فجر آغاز شده و دهک‌های مورد نظر به تناسب دهکهای درآمدی مشمول یارانه ۴ میلیون و ۵۰۰ و یا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال یارانه در قالب اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا شده اند.

وی افزود: کالاها شامل (لبنیات) شیر کم چرب بطری، پنیر، ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر حبوبات و گوشت است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا ادامه داد: در سطح شهرستان آستارا فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که در مجموع شامل ۱۵ فروشگاه است در کنار تعداد زیادی از واحدهای خواربار فروشی و غیره قابلیت عرضه این کالاها را دارند و مردم می توانند یارانه اعتباری خود را از این مجموعه ها خرید کنند.

آهنی تصریح کرد: اخذ عاملیت فروش کالاهای کالابرگی اجباری نیست در شهرستان آستارا ۸۰ فروشگاه در این طرح ثبت نام کرده‌اند و این امر در راستای دسترسی آسان افراد کم درآمد به کالاهای اساسی می‌باشد.

وی عنوان کرد: اخیرا مشاهده می‌شود که تعدادی از شهروندان با ارائه کارت خرید یارانه همه کالاها را خرید نمی‌کنند و فقط به صورت صوری خرید می کنند که این امر با اهداف و سیاست‌های این طرح منافات دارد.

وی بیان کرد: در مقابل تعداد معدودی از فروشگاه‌ها خرده‌فروشی که با درخواست مشتری‌ها در این رابطه فقط برای بهره‌مندی از یارانه همراهی می‌کنند شاهد وجود صف و تجمع هستیم در صورتی که این کار خلاف بوده و باید مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید کالا خرید و تحویل شود و مابه التفاوت قیمت سبد بر مبنای سال ۱۴۰۱ با قیمت روز ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین گردد.

رئیس اداره صمت شهرستان آستارا تاکید کرد: بدین صورت قیمت روز سبد هر فرد مشمول مشتمل بر ۱۱ قلم کالا هفت میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ ریال می باشد که در صورت خرید بسته با قیمت سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و ۲۳۳ هزار ریال محاسبه و پرداخت می شود و مابه التفاوت آن به قیمت روز از محل اعتبار جدید و طرح فجرانه تامین می‌شود.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.