کد مطلب: ۹۰۰۰۴۷

قالیباف: ۴۰ سال است، اسلحه به دست هستیم

قالیباف: ۴۰ سال است، اسلحه به دست هستیم

محمدباقر قالیباف گفت: ما ۴۰ سال است اسلحه خود را زمین نگذاشته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی از اجرای خیزش اقتصادی برای ثبات اقتصادی کشور خبر داد و گفت: آنچه از خیزش اقتصادی گفتیم در حوزه قانون‌گذاری با جدیت انجام شد و نزدیک به ۵۰ قانون در حوزه مسائل اقتصادی، اصلاح شده یا قانون جدید برای آن نوشته شده است.

محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه در مسجد ارشاد شهرری در جمع نمازگزاران اظهار داشت: ما امروز با مشکلاتی در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه اقتصادی روبه‌رو هستیم البته فرصت‌های متعدد و بزرگی نیز داریم و انقلاب و نظام کار‌های بزرگی نیز انجام داده است، اما گاهی اوقات این‌گونه است که اگر به بعضی مشکلاتت توجه نداشته باشیم آن مشکلات حتماً سایه می‌اندازد به بسیاری از کار‌های مهمی که انجام‌شده و درواقع اقدامات مثبت دیگر به‌خوبی قابل‌لمس نیست.

 وی افزود: مردم و مسئولان باید توجه داشته باشند که به‌گونه‌ای عمل شود تا از تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف به‌درستی استفاده شود و در این مسیر پیشرفت و توفیق باید از تجربه گذشته استفاده شود و ضمن یادآوری کار‌های خوب گذشتگان از اشکالات نیز عبرت گرفته شود نت ضعف‌های پیشین برطرف و تلاش شود تا یک گام به جلو حرکت کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در دهه ۹۰ واقعیتی در کشور اتفاق افتاد، به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و بیانات رسمی فرمودند که دهه نود برای ما دهه خوبی نبود، اما چه اشکالی بود در این دهه که امروز مشکلات اقتصادی دامن‌گیر آن شده است.

قالیباف در تشریح مشکلات دهه ۹۰ ابراز داشت: یکی از آن موضوعات این بود که دولت وقت منفعل بود و منتظر بود تا اقدامی در برجام انجام شود تا بعد کاری انجام شود لذا در حدود دو سال این‌گونه وقت سپری شد و وقتی زمان گذشت تغییراتی در آمریکا اتفاق افتاد، مجدداً تمامی توافقات دچار مشکلات شد.

وی ادامه داد: و بزرگترین اشکال و خطا این بود که نگاه ما برای حل مشکلات به بیرون از کشور بود لذا وقتی نگاه به بیرون از کشور بود و کلید حل مشکلات را آنجا دیدیم از بسیاری از مشکلات عقب ماندیم و طبیعی است وقتی دولتی به انفعال کشیده می‌شود و منفعل می‌شود، هزینه‌های سنگینی را بر کشور تحمیل می‌کند و به مردم فشار می‌آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اواخر دهه ۹۰ شرایط کرونا در کشور پیش آمد و روز‌هایی را گذراندیم که بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست می‌دادند و بااین‌وجود مشکلات بیشتر و پیچیده‌تر شد.

قالیباف اظهار داشت: انتخابات مجلس در اوایل شیوع کرونا در کشور رقم خود و حتماً تعهدات، قول‌هایی داده شد و وظیفه‌هایی را مکلف به اجرا شدیم و حتی وظایفی برعهده نمایندگان است که ممکن است مردم از ما مطالبه نداشته باشند، اما ما مکلفیم در برنامه‌ریزی‌ها با آینده‌نگری توجه کنیم.

وی ادامه داد: در این مدتی که به‌عنوان نمایندگان شما مردم در مجلس شورای اسلامی بودیم، با وجود همه مشکلات، با یک نقشه راه حرکت کردیم و همه وظایف را به‌گونه‌ای عمل کردیم که هرآنچه قول دادیم مانند سایر کار‌های گذشته خود به اجرا درآوردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دو ماه پس از شروع مجلس به مردم عزیز عرض کردیم که در مدت حضور در مجلس قراراست که چه کار‌هایی را انجام دهیم و از ۲۱ وعده داده شده تا امروز به ۱۹ وعده عمل شده و ۲۰ موضوع دیگر مضاعف بر برنامه‌های پیشین در حوزه قانون‌گذاری پیگیری شده است.

وی تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم در دولت دوازدهم تصویب قانون اقدام راهبردی بود و قانونی بود که دولت را وادار کرد از انفال خارج شود و این در حالی بود که صادرات نفت به ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود و مجموعه ما از بلاتکلیفی دولت گلایه‌مند و بود و قانونی را با ۹ ماده تصویب کرد و دولت را مکلف کردیم که وقتی دشمن متعهد به برجام نیست ما باید انتفاع اقتصادی کسب کنیم از این توافقی که آن‌ها زیرش زدند.

قالیباف ادامه داد: امروز بعد از توقف چندین ساله در صدور نفت به ۱.۵ میلیون بشکه نفت در روز با وجود شرایط تحریم رسیدیم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.