فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۷۲۶

وقتی وزیر بودم پیشنهاد اهدای خانه دادند، اما قبول نکردم +ویدئو

وقتی وزیر بودم پیشنهاد اهدای خانه دادند، اما قبول نکردم +ویدئو

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در برنامه با مردم به تشریح برنامه انتخاباتی خود پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه با مردم شبکه یک سیما برنامه‌ های انتخاباتی خود را تشریح کرد.

وی در این برنامه بیان کرد: من متولد سال ۱۳۳۳ در مهاباد در خانواده معمولی به دنیا آمدم و تابستان‌ها کارگری میکردم و دستفروشی و شاگردی انجام می‌دادم. انقلاب که شد ۲۲ بهمن چهلم جریان قم بود برادرم تیر خورد و بعدا به شهادت رسید . ما برای انقلاب زحمت کشیدیم .برادرم یک روز گفت من به جهاد نمی‌روم چون به من پول میدهند بچه های آن زمان حاضر بودند نام و نشان خود را بدهند تا از کشور دفاع کنند .

پزشکیان افزود: مملکت اگر می‌خواهد از این بحران بیرون بیاید تجار صادق و تولید کنندگانی می‌خواهد که به مملکت عشق می‌ورزند.وقتی آدم بی سواد را بر نخبه حاکم می‌کنیم .وقتی به قهرمانان توهین می‌کنیم .وقتی احترام کسانی که شغل ایجاد می‌کنند را نگه نمیداریم و کشور را به دست عده ای که فکر میکنند مملکت مالل آنهاست می‌سپاریم نارضایتی ایجاد می‌شود.

مردم از ما صداقت میخواهند

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم از ما صداقت میخواهند ممکن است نتوانیم برای آنها کاری کنیم، اما باید صداقت داشته باشیم.  مشکل این است که ما برای خود یک سفره پهن می‌کنیم و برای مردم سفره‌ای دیگر می‌اندازیم. جامعه باید در مسیر باشد تا اهداف محقق شود ما نیازمند اصلاحات هستیم تا حق و عدالت محقق شود.

پزشکیان تاکید کرد: چرا مردم در حاشیه تهران می‌مانند اما در شهر خود نه؟ چون همه امکانات در تهران جمع شده است .برای تحقق عدالت در جامعه باید به این فکر کنیم که به طرف حق حرکت کنیم و بدون اصلاحات عملیاتی نخواهد شد.

وی ادامه داد: دختران پسران با ما مشکل پیدا کرده اند چرا که ما به آنها درس میدهیم و باید بپرسیم چه کرده ایم و چگونه باید آنها را اصلاح کنیم؟ اینهایی که روسری ندارند تا وقتی مداخله نکنیم با ما مشکل ندارند، اما وقتی مداخله کنیم متلک می‌اندازند و تضاد پسش می‌آید .این دختران و پسران آینده کشور هستند و علت این که از ما بریده اند این است که با آنها صداقت نداشته‌ایم.وقتی وزیر بودم معتقد بودم که یک سفره باید وجود داشته باشد و حاکمیت باید سر سفره ای که مردم می‌نشینند بنشینند .

پزشکیان افزود: تقوا از نگاه من دانشگاهی یعنی حرکت بدون خطابه این معنا که وقتی مریض را عمل میکنم بدون عارضه باشد و مشتری از ما رضایت داشته باشد. روابط نباید موجب فساد و تباهی شود و دو مشکل باید حل شود .ما همه را باید ببینیم ایران برای یک جناح نیست همه حق آب و گل دارند اگر این را بپذیریم مشکلات حل میشود. تا اختلافات حل نشود مشکلات حل نمی‌شود وقتی پذیرفتیم که مملکت مال ماست باید با دنیا آشتی کنیم ما در برابر قدرت‌ها کوتاه نمی آییم اما باید گفتگو کنیم و روند بازار را جهانی ببینیم.

وی ادامه داد: مصلحت ما اقتضا می‌کند با دنیا در ارتباط داشته باشیم نسل جدید به فکر پیشرفت است و ما چون نمی‌توانیم خود را تطبیق دهیم فکر می‌کنیم این نسل چیز دیگریست در حالی که این افراد جوان فقط نمبخواهند از دنیا عقب بمانند.

این نامزد ریاست جهوری تصریح کرد: وظیفه حاکمیت این است که صدای کسانی باشد که کسی صدای آنها را نمی‌شنود.کسانی زود می‌میرند که فقیر حاشیه نشین معتاد هستند

حاکمیت باید این افراد بی پناه را ببیند وظایف بهداشت و درمان دیدن کسانی است که خطر آنها را تهدید می‌کند.خطر کسانی را که رانده شده و بی سرپناه هستند تهدید می‌کند.

پزشکیان بیان کرد: من وقتی این را گفتم نخست وزیر سوئد شش ماه در نوبت عمل بود درد او آن قدر شدید بود که نمی‌توانست در جلسات شرکت کند در حالی که می‌توانست زودتر از این عمل کند اما مثل مردم رفتار کرد . اما در کشور ما مجلس و دولت سفره دیگری دارند نا زمانی که عده ای خودی اند و بقیه ناخودی مشکلات حل نمی‌شود، در حالی که اگر بپذیریم و همه را به میدان بیاوریم همه مشکلات حل می‌شود دعا کنید همانطور که اکنون با شما صحبت کردم تا آخر صادق بمانم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.