خبر فوری:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۷۶۷

سه انتخابات گذشته برای کشور ما زیبنده نبود

سه انتخابات گذشته برای کشور ما زیبنده نبود

یدالله جوانی با بیان اینکه سه انتخابات گذشته برای کشور ما زیبنده نبود گفت: این موضوع طمع دشمن را برای ایجاد اختلال به دنبال داشت یعنی زمانی که دشمن حضور مردم را کم ببیند وسوسه می‌شود تا چالش ایجاد کند و می‌توان مسؤولان را چه در مجلس و چه در دولت فاقد پشتوانه مردمی بیان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز،نشست تبیینی بصیرتی «بررسی مسائل انتخاباتی» به‌همت مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با سخنرانی سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور اساتید بسیجی و نمایندگان طلاب و روحانیون در دارالقران علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

به نوشته حوزه، سردار جوانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، شهید سلیمانی و سرداران جبهه مقاومت، زمان کنونی را زمان جهاد مستمر دانست و افزود: دشمن با یک جنگ ترکیبی مستمر در حال پیکار است؛ پیکاری ۴۵ساله بین جبهه انقلاب اسلامی و نظام سلطه که با عنایت الهی و بر خلاف تصورات دشمن، امروز جبهه نور در موقعیت برتر قرار دارد.

وی موضوع بحث خود را فضای بین‌الملل و انتخابات در هشتم تیر بیان کرد و گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی به‌دلیل نوع نگاه دینی و ولایی به نقش‌آفرینی مردم، جایگاه ویژه‌ای دارد و از سوی دیگر رئیس‌جمهور به‌عنوان دوم‌شخص مملکت از اختیارات بالایی برخوردار است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: آنچه که اهمیت انتخابات از جمله انتخابات در پیش‌رو را چند برابر کرده، شرایطی است که در سطح ملی و داخلی و هم در سطح منطقه و بین‌الملل با آن مواجه هستیم که در این میان پیکار نظام اسلامی با سلطه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که دشمنان ما به خاطر شکست‌های سنگین و ناتوانی از رویارویی در بعضی میادین، امیدشان به این است که نظام اسلامی را از درون با چالش‌ها مواجه کنند و از رهگذر این چالش‌ها، حرکت انقلاب را کُند و در مسیر انقلاب انحراف ایجاد کنند تا نتواند اهداف خودش را تحقق بخشد.

وی با بیان این که گرچه در برخی حوزه‌های اقتصادی بخشی از جامعه تحت فشار معیشتی است اما در رویارویی نظام حق با الحاد، جمهوری اسلامی توانسته است غلبه گفتمانی پیدا کند، عنوان کرد: آینده پیش‌رو بسیار امیداور کننده است؛ چنانچه در بیاینه گام دوم انقلاب تحت عنوان تمدن‌سازی اسلامی و ایجاد زمینه‌های ظهور بیان شده است.

سردار جوانی اضافه کرد: از مقدمات ایجاد تمدن اسلامی نابودی اسرائیل است زیرا وحدت امت اسلامی پیش‌نیاز قطعی ساخت تمدن اسلامی است و آنچه که در هشت ماه گذشته با عملیات طوفان‌الاقصی، گویا ما چند دهه را پشت سر گذاشته‌ایم که رهبر معظم انقلاب در ۱۴خرداد بیان کردند: «طوفان الاقصی نیاز زمانه ما بود.

معاون سیاسی سپاه افزود: صحنه غزه یک طرف آن مصیبت و دردناک است اما این مقاومت در حال دگرگون کردن دنیا است چنانچه رهبری در پیام خود به دانشجویان آمریکایی بیان کردند: "شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید"، و بدانید شرایط در حال تغییر است و تاریخ در حال رقم خوردن است و این رقم خوردن به‌ نفع جبهه توحید است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به حاضران در این نشست گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و دشمن هم برای ضربه زدن به انقلاب، به قم توجه ویژه‌ای دارد بنابراین مرکز بسیج اساتید وظایف سنگینی را بر عهده دارد.

سردار جوانی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه از نظر دشمن انتخابات میدانی برای مبارزه با جمهوری است در حالی که انتخابات برای ما یک فرصت است، بنابراین چگونه باید میان آن‌ها جمع کرد گفت: یکی از میدان‌های شمارش پیروان ولایت صحنه انتخابات است و از سوی دیگر کیفیت انتخاب نیز مهم است که هرچه منتخب ملت دارای ویژگی‌های بهتر، آماده‌تر و توانمندتر باشد، ولایت را برای پیش برد انقلاب بهتر همراهی می‌کند و موانع را بر می‌دارد اما در غیر این صورت چالش‌گر می‌شود چنانچه بنی‌صدر چنین تجربه تلخی را ایجاد کرد و شهید رجایی نیز در جایگاه ریاست جمهوری چنان درخشید که جاودان ماند.

وی تصریح کرد: انتخابات خروجی‌اش می‌تواند دو چیز باشد؛ نخست تبدیل شدن به عامل تولید قدرت و دوم تبدیل شدن به عامل تولید چالش زیرا دشمن تلاش می‌کند عوامل قدرت ما را بگیرد و عوامل ضعف را تقویت کند بلکه ملتی که قوی باشد حرکت می‌کند و امروز نیاز جبهه مقاومت، قدرت ایران است بنابراین تلاش می‌کنند که جمهوری اسلامی ضعیف شود.

سردار جوانی اضافه کرد: دشمن در چنین موقعیتی، انتخابات ما را این گونه می‌پندارند که خروجی‌اش یا می‌تواند مقوم جبهه مقاومت باشد یا جبهه مقاومت را با مشکلاتی مواجه کند زیرا دولت‌هایی را داشته‌ایم که نوع نگاهشان در سیاست خارجی یکسان نبوده است؛ بنابراین انتخابات هشتم تیر می‌تواند عامل تولید قدرت برای نظام باشد و هم می‌تواند به گونه‌ای دیگر باشد چون دشمن نیز دارد تلاش می‌کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "انتخابات باید به یک حادثه مکمل تبدیل شود"، اظهار کرد: حماسه حضور مردم باید در انتخابات تکمیل شود که برای چنین کاری باید شبهاتی را که دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی برای ایجاد تردید مطرح می‌کند را پاسخ داد بنابراین به جهاد تبیین نیاز است.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: انتخابات مطلوب یک وجه مهم آن مشارکت است و وجه دیگر آن انتخاب فرد اصلح است که ما نیاز داریم از این حماسه بدرقه حماسه حضوری را خلق کنیم که تمام نگرانی‌های مردم از سال۹۸ به این طرف مرتفع شود.

وی با تصریح بر اینکه سه انتخابات گذشته برای کشور ما زیبنده نبود ادامه داد: این موضوع طمع دشمن را برای ایجاد اختلال به دنبال داشت یعنی زمانی که دشمن حضور مردم را کم ببیند وسوسه می‌شود تا چالش ایجاد کند و می‌توان مسؤولان را چه در مجلس و چه در دولت فاقد پشتوانه مردمی بیان کرد.

سردار جوانی با بیان اینکه حماسه بدرقه زمینه‌های مناسبی برای آشکار شدن برخی حقایق ایجاد کرد گفت: این حادثه موجب شد مردم مکر دشمن را بهتر بفهمند و نگاهشان نسبت به شهید رئیسی تغییر کرد.

وی افزود: نکته دوم کیفیت انتخاب است که رهبر معظم انقلاب بیان کردند اگر در این شرایط پیچدیده ملت ایران بخواهد منافع ملی را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را در منطقه حفظ کند به یک رئیس‌جمهور فعال، پرکار و معتقد به مبانی اسلامی نیاز دارد، زیرا زمانی که به گذشته نگاه می‌کنیم گروه‌ها و احزابی بوده‌اند که زمانی در جایگاه قدرت قرار گرفتند آنگونه که نیاز بود حرکت انقلاب را شتاب نبخشیند و گاهی به دنبال تغییر ریل بودند.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.