فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۹۱۴

ورود نامزدهای انتخابات به صدا و سیما

مناظره دوم مانند مناظره اول محور اصلی اش اقتصادی است اما حوزه اجتماعی را هم شامل می شود و عنوان کلی «خدمت عدالت محور دولت» است که دولت چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برای شرکت در دومین مناظره از دقایقی پیش وارد سازمان صداوسیما شدند.

نامزدها پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا وارد استودیوی ۱۱ سیما خواهند شد. بر اساس قرعه کشی صورت گرفته نحوه نشستن نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روی صندلی‌ها در مناظره دوم به ترتیب زیر است:

شماره یک قاضی زاده هاشمی

شماره سه پورمحمدی

شماره پنج پزشکیان

شماره دو قالیباف

شماره چهار زاکانی

شماره شش جلیلی

مهدی خسروی، مجری و گوینده شبکه خبر مانند مناظره اول اجرای مناظره‌های بعدی را هم بر عهده دارد.

چهار مناظره اول از این مناظره‌های چهار ساعته در زمان های اعلام شده از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن می رود.

مناظره روز پنجم تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.

همزمان با شبکه یک سیما این مناظره ها به صورت زنده با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت روی آنتن می روند.

همچنین شبکه جام جم نیز این مناظره ها را به صورت زنده پخش خواهد کرد.

همچنین لینک پخش زنده مناظره های کاندیداهای ریاست جمهوری از طریق ساترا در اختیار سکوهای شبکه نمایش خانگی و خبرگزاری ها قرار داده میشود تا بتوانند نسبت به پخش زنده مناظره های تلویزیونی از طریق قاب اختصاصی (آی فریم) اقدام کنند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

رقابت بین ۶ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان است.

محور مناظره دوم چیست؟

محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در گفتگو با شبکه خبر درباره مناظره های انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مناظره دوم مانند مناظره اول محور اصلی اش اقتصادی است اما حوزه اجتماعی را هم شامل می شود و عنوان کلی «خدمت عدالت محور دولت» است که دولت چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کند.

وی افزود: این موضوع سه زیرعنوان کلی دارد، اول سیاست گذاری در یارانه‌ها، محرومیت زدایی و فقر، دوم ارتقای نظام سلامت و سوم ارتقای نظام آموزشی که امروز درباره این موضوعات گفتگو می‌شود.

وی گفت: محورهای اصلی و محورهای فرعی در اختیار نامزدها قرار گرفته است که بتوانند با آمادگی در مناظره‌ها حاضر شوند. در مناظره اول ایده ما این بود که فرصت بدهیم نامزدها اولا ایده خود را بیان کنند و ثانیا بتوانند با همدیگر گفتگو کنند. فرصت ها کوتاه نیست و سوالات در لحظه نخواهیم داشت، نامزدها از سوالات و محورها مطلع هستند و می‌توانند محتوا را از قبل آماده کنند.

دبیر ستاد انتخابات سازمان صداوسیما گفت: تا پایان انتخابات، چهار مناظره داریم که دو مناظره اقتصادی است؛ دو مناظره میانی؛ یکی حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش می‌دهد که فردا جمعه است و موضوع مناظره بعدی حوزه سیاست خارجی است که هفته آینده برگزار می‌شود. از نظر زمان‌بندی همه مناظره ها از ساعت ۲۰ تا ۲۴ خواهد بود، به جز مناظره آخر که به علت برگزاری جشن‌های غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ برگزار می‌شود.

وی درباره پخش این مناظره‌ها گفت: برای برنامه اول هماهنگی‌ها و تشریفاتی در نظر گرفته بودیم که در برنامه‌های بعدی ضرورتی برای آنها وجود ندارد. برنامه ریزی این است که این تشریفات مانند قبل نباشد و نامزدها به ترتیب قرعه کشی که دیروز انجام شد، وارد استودیو می‌شوند.

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.