فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۴۸۴

دولت یازدهم خزانه را به چقدر موجودی تحویل پزشکیان می دهد؟

دولت یازدهم خزانه را به چقدر موجودی تحویل پزشکیان می دهد؟

در حالی رئیس سازمان برنامه و بودجه از موجودی ۳۰ هزار میلیارد تومانی خزانه خبر داده که وزیر اقتصاد اعلام کرده خزانه با موجودی ۱۸ هزار میلیارد تومانی به دولت چهاردهم تحویل داده خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

به تازگی وزیر اقتصاد در مکاتبه با سرپرست ریاست جمهوری آمار عمکلرد خزانه را ارائه کرده است. در مکاتبه خاندوزی آمده است، وفق اطلاعات خزانه داری کل کشور پس از پرداخت 671 هزار میلیارد تومان مصارف بودجه عمومی دولت طی چهار ماه، بدهی خزانه بابت تنخواه بانک مرکزی صفر و خالص طلب خزانه از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حدود 8 هزار میلیارد تومان است که با لحاظ موجودی نقدی 10.5 هزار میلیارد تومانی مجموعاً نزدیک 18.5 هزار میلیارد تومان مثبت خواهد بود؛ در حالی که در مرداد 1400 شروع دولت شهید رئیسی 53 همت به بانک مرکزی بابت تنخواه «بدهکار» بوده است.

این درحالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که خزانه با موجودی 30 هزار میلیارد تومانی و در وضعیت قابل اطمینان به دولت بعدی تحویل داده خواهد شد.

داود منظور گفته بود، بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان موجودی خزانه است که بعد از پرداخت‌های مربوط به تیر ماه، در حساب‌های خزانه داریم، خزانه را به طور قابل اطمینان به دولت جدید تحویل می دهیم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.