فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۰۶۰

توضیح یک نماینده درباره همراهی بهارستان با دولت؛ مجلس ماشین امضا نیست

توضیح یک نماینده درباره همراهی بهارستان با دولت؛ مجلس ماشین امضا نیست

عباس مقتدایی تاکید کرد: باید توجه داشت، مجلس صرفا یک ماشین امضا نیست، بلکه مسوولیت مشترک خود با رییس جمهور را مبتنی بر قانون اساسی که پیمان جمعی ماست، ایفا می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

بخش‌های مهم گفت‌وگوی عباس مقتدایی را در ادامه می‌خوانید؛

 امروز فوریت کار به گونه‌ای است که نباید کارها در کشور متوقف شود. شرایط و مصالح به گونه‌ای است که دولت که در میانه اجرا قرار دارد و اساسا قوه مجریه باید مورد حمایت همه طرف‌ها قرار گیرد.

مجلس در کنار کمک‌های بی‌دریغی که به رییس‌جمهور منتخب خواهیم داشت به ایشان کمک می‌کنیم که اگر معیارها در معرفی وزرا نادیده گرفته شده، ایشان فرد اصلح دیگری را معرفی کنند. اما نباید پیش داوری کرد. اکنون زمان آن رسیده که با روحیه کار گروهی مسائل کشور پیش برود. مسعود پزشکیان قول‌هایی به مردم، مجلس و جامعه داده، معرفی کابینه موعد ادای این وعده‌ها و قول‌هاست.

باید توجه داشت، مجلس صرفا یک ماشین امضا نیست، بلکه مسوولیت مشترک خود با رییس جمهور را مبتنی بر قانون اساسی که پیمان جمعی ماست، ایفا می‌کند. مجلس مطابق قانون اساسی در تشکیل کابینه یک رکن محسوب می‌شود و اعتماد خود را به افراد معرفی شده ابراز می‌کند. این اعتماد باید واقعی و از سر سنجش و برمبنای واقعیت‌ها، سوابق، تجربیات، انگیزه‌ها و اصول و مبانی و پایبندی افراد به نظام اسلامی و قانون اساسی باشد.

در این مقطع مهم نیست که چه‌کسی معرفی می‌شود، بلکه موضوع مهم‌تر آن است که وزیر معرفی شده تا چه اندازه به مبانی و موازین مطرح شده در قانون اساسی و ضرورت‌ها و نیازهای جامعه منطبق و به این معیارها نزدیک است.

در یک کلام مجلس آماده کمک به مسعود پزشکیان و رییس جمهور منتخب است. آقای پزشکیان هم باید از این فرصت در بالاترین سطح استفاده کند و مراقب باشد که اعتماد مجلس از بین نرود.

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.