فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۱۰۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

ادامه انتصابات دقیقه نودی خاندوزی/ دستور عزل مدیرعامل هلدینگ صنایع بهشهر صادر شد؟

ادامه انتصابات دقیقه نودی خاندوزی/ دستور عزل مدیرعامل هلدینگ صنایع بهشهر صادر شد؟

عزل و نصب‌های دقیقه نودی مسئولان دولت سیزدهم همچنان ادامه دارد. در حالی که با حضور مسعود پزشکیان در ساختمان ریاست‌جمهوری فعالیت دولت چهاردهم رسماً آغاز شده، اما تازه‌ترین شنیده‌ها از دستور احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم، مبنی بر عزل مدیرعامل هلدینگ صنایع بهشهر و انتصاب منسوبان خود در رأس بزرگ‌ترین هلدینگ بانک ملی حکایت دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

پایان ناگهانی حیات دولت سیزدهم، گویا آمال و آرزوهای اعضای کابینه‌ای را که احتمالاً عمر صندلی خود را حداقل هشت‌ساله می‌دیدند، بر باد داد. پس از ناکامی آنها برای ورود به انتخابات و شکست نامزدهای تحت حمایت‌شان در مبارزه با کاندیدای اصلاح‌طلبان، حالا در آخرین روزهای مسئولیت خود به عزل و نصب‌های دقیقه نودی و عجولانه روی آورده‌اند.

طبق شنیده‌های تجارت‌نیوز، در تازه‌ترین اقدام، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، دستور عزل بهروز مرادی، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع بهشهر، بزرگ‌ترین هلدینگ بانک ملی، را صادر کرده است. 

این اتفاق در حالی رخ داده که مسعود پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری هر گونه عزل و نصب مدیران تا استقرار کامل دولت چهاردهم را ممنوع اعلام کرد. او پس از حضور در ساختمان خیابان پاستور نیز کلیه انتصابات هفته‌های اخیر را لغو کرد تا بدین شکل از حضور شبهه‌دار مدیران در دولت خود جلوگیری کند.

با این حال گویا تحرکات وزیر اقتصاد تمامی ندارد و خاندوزی بیش از هر مدیر دیگری درصدد استقرار افراد منتسب به خود در دولت پزشکیان است. 

او که روز گذشته در مراسم افتتاحیه سومین دوره مدرسه تابستانه سیاست‌گذاری اقتصادی اعلام کرد نباید مدیران اتوبوسی تغییر کنند، طبق اخبار به‌دست‌آمده در تلاش است در روزهای پایانی وزارت خود مدیرعامل بزرگ‌ترین هلدینگ بانک ملی را تغییر دهد. 

چنان‌که با فشارها و پیگیری‌های مستمر او، ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی، به انتصاب افراد سفارش‌شده که غالباً از همان اعضای دانشگاه امام صادق هستند روی آورده است. بهروز مرادی، مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع بهشهر، که خود از نزدیکان نجارزاده به حساب می‌آید از آخرین چهره‌های این رویکرد خاندوزی است و وزارت اقتصاد با جدیت عزل او را پیگیری می‌کند. 

این در حالی است که به‌رغم برگزاری مجمع عمومی شرکت توسعه صنایع بهشهر، تاکنون نمایندگان حقیقی هیات مدیره تعیین نشده و عزل مدیرعامل این شرکت بورسی، بدون طی مراتب قانونی و ظاهراً با انگیزه رزومه‌سازی برای هم‌دانشگاهی‌های وزیر اقتصاد و تدارک حیاط خلوت برای او صورت گرفته است. 

نیاز به یادآوری است که شرکت یادشده از شرکت‌های وابسته به دولت محسوب می‌شود و عمده سهام آن به بانک ملی، صندوق بازنشستگی، بانک تجارت و هلدینگ غدیر تعلق دارد. اما این شرکت طی سالیان متمادی حیاط خلوت برخی از مسئولان شده و بارها در معرض هجوم قرار گرفته است.

اکنون از سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهادهای قضابی و نظارتی این انتظار می‌رود که به ماجرای عزل و نصب‌های دقیقه نودی مسئولان دولت سیزدهم ورود کنند و پیگیر این موضوع باشند که وزرا و معاونان دولت با چه انگیزه‌ای در روزهای پایانی مسئولیت خود با این جدیت به دنبال تغییر مدیران هستند؟

بدیهی است احسان خاندوزی و مدیران منتسب به او در این روزها پاسخگوی تورم، روزهای خونین بورس، رکود بازارها، جهش نرخ ارز، خواب تولید، سقوط قدرت خرید مردم و تمام سیاست‌های شکست‌خورده و نبود برنامه مشخص اقتصاد در طول حدود سه سال فعالیت خود باشند، اما نه‌تنها چنین اتفاقی رخ نداده بلکه آنها گویا با انتصابات لحظه آخری‌شان صرفاً درصدد حفظ آخرین سنگرهای خود در پیشانی قدرت هستند. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.