فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۶۰۷

محمد بهرامی،‌ نایب‌رئیس کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

وزیر نفت باید جوان و تحول‌خواه باشد / افرادی که بالای ۷۰ سال سن دارند دیگر نمی‌توانند وزیر شوند

انرژی و انگیزه جوانی برای وزارت نفت بسیار اهمیت دارد

وزیر نفت باید جوان و تحول‌خواه باشد / افرادی که بالای 70 سال سن دارند دیگر نمی‌توانند وزیر شوند

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه وزیر نفت باید جوان و تحول‌خواه باشد، افزود: انرژی و انگیزه جوانی برای وزارت نفت بسیار اهمیت دارد. اینکه مطرح کردم که از تخصص و سواد برخودار باشد خود به خود روی نگاه انسان تاثیر می‌گذارد و تفکر این فرد را هم به‌روز می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد بهرامی،‌ نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره وزیر پیشنهادی نفت گفت: وزیر پیشنهادی باید از بدنه وزارت نفت باشد، چالش‌ها و فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف این وزارتخانه را بشناسد، با بدنه و فرهنگ وزارتخانه آشنا باشد بداند چگونه باید با آنها رفتار کند. باید متخصص و باسواد باشد؛ یعنی در زمینه مجموعه نفت سواد داشته باشد و از تجربه مناسب در نفت برخودار باشد. این ویژگی‌هایی است که از نظر من فردی که قرار است در جایگاه وزارت نفت قرار بگیرد، باید داشته باشد.

نتوانسته‌ایم در حوزه نفت منابع بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم 

بهرامی ادامه داد: کشور ما بالقوه ثروتمند است، منابع بسیار خوبی در حوزه نفت داریم اما نتوانسته‌ایم این منابع را به بالفعل تبدیل کنیم.

منابعی که داریم در سال‌های آتی ارزش آن به 60 تا 70 درصد تنزل پیدا می‌کند

نائب‌رئیس مجلس با تاکید بر اینکه امروز در حوزه گاز ناترازی‌هایی داریم، افزود: دومین کشور گازخیز دنیا هستیم اما در بحث گاز مشکل داریم و همین موضوع بر اقتصاد کشور ما تاثیر خواهد گذاشت. بسیاری ازکشورها الان روی انرژی‌های پاک و تاثیرپذیر کار و سرمایه‌گذاری می‌کنند و قطعا در آینده آن را جایگزین بخشی از این انرژی خواهند کرد یعنی منابعی که داریم در سال‌های آتی ارزش آن به 60 تا 70 درصد تنزل پیدا می‌کند.

شرایط ما در نرخ استخراج نفت خیلی پایین است

بهرامی با اشاره به شرایط استخراج منابع در کشور عنوان کرد: در حال حاضر شرایط ما در نرخ استخراج خیلی پایین است. یا در بحث برداشت از حجم استخراج توانایی ما خیلی پایین است. اینها همه چالش‌ها و مشکلاتی است که پیش‌روی حوزه نفت است.

بزرگترین سرمایه در وزارت نفت، نیروی انسانی آن است که به خاطر سقف حقوق از کشور خارج می‌شوند

این نماینده مجلس با تاکید بر اهمیت منابع انسانی در وزارت نفت به مهاجرت کارشناسان در این حوزه اشاره کرد و در ادامه افزود: خصوصا بحث حفظ و نگهداری منابع انسانی نفت مهم است. کارشناسان و متخصصان با توجه به قضیه سقف حقوق در حال خروج از کشور هستند. کشورهایی مانند قطر، امارات، عمان بسیاری از این کشورها خواهان این افراد هستند و بزرگترین سرمایه همین نیروی انسانی است. وزیر باید از بدنه نفت باشد تا درد آنها را بفهمد و به مشکلات مسلط باشد.

وزیر نفت باید هنر و شم مدیریت را در کنار تجربه، سواد و تخصص داشته باشد

تو تاکید کرد: وزیر نفت باید به تمام معنا مدیر باشد تا بتواند تعامل خوبی با مجلس، قوای ویژه و مراکزی که روی روند کار حوزه نفت تاثیرگذار هستند، داشته باشد. هنر و شم مدیریت را در کنار تجربه، سواد و تخصص داشته باشد تا بتواند این حوزه را نجات دهد چون شرایط ما شرایط مناسبی نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه وزیر نفت باید جوان و تحول‌خواه باشد، افزود: انرژی و انگیزه جوانی برای  وزارت نفت بسیار اهمیت دارد. اینکه مطرح کردم که از تخصص و سواد برخودار باشد خود به خود روی نگاه انسان تاثیر می‌گذارد و تفکر این فرد را هم به‌روز می‌کند.

پاکدستی و سلامت نفس وزیر پیشنهادی موجب می‌شود در بدنه دولت جایگاه و احترام داشته باشد

او ادامه داد: پاکدستی و سلامت نفس وزیر پیشنهادی موجب می‌شود در بدنه دولت جایگاه و احترام داشته باشد و از او حرف‌شنوی داشته باشند.

افرادی که بالای 70 سال سن دارند دیگر نمی‌توانند، تحرک داشته باشند و وزیر شوند

نائب‌رئیس مجلس با اشاره به سن و سال وزیر پیشنهادی نفت تاکید کرد: افرادی که بالای 70 سال سن دارند دیگر نمی‌توانند وزیر شوند. این افراد تحرک لازم را ندارند. نام بعضی از جوانان وزارتخانه هم به عنوان گزینه مطرح است که اگر از آنها هم استفاده شود به نظرم خوب است به هر حال تا لایه نزدیک به وزیر رفته‌اند و حوزه نفت را هم خوبی می‌شناسند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.