فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۱۵۳۵

وزیر کشور: نباید پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود

وزیر کشور: نباید پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود

وزیر کشور توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در مواجهه با موضوع آسیب های اجتماعی همه باید با محوریت اقناع سازی، اقدامات ایجابی و کار فرهنگی تلاش کنیم.

به گزارش تجارت نیوز،

 وزیر کشور در سخنانی درجمع استانداران و با حضور رئیس جمهور اصلی ترین اولویت را حفظ منزلت و کرامت مردم دانست و گفت: نباید اجازه دهیم به هیچ وجه پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود.

اسکندر مومنی امروز دوشنبه در جلسه تکریم و معارفه وزیران سابق و جدید کشور با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، در تشریح اولویت های کاری خود در دولت چهاردهم گفت: امروز کشور نسبت به هر زمان دیگری به امنیت و آرامش، رفاه و همبستگی ملی نیاز دارد و مجموعه خانواده وزارت کشور شامل ستاد و استانداران و سایر کارگزاران در این مرحله نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود: اصلی ترین اولویت ما در این مرحله، حفظ منزلت و کرامت مردم در همه شئون است و این اولویت، رویکرد اصلی ما در برنامه ریزی ها و اقدامات است.

مومنی در بیان یکی دیگر از اولویت های وزارت کشور در مرحله جدید، خطاب به مسئولان و کارگزاران اعم از استانداران، فرمانداران و سایر کارکنان گفت: در جریان خدمت رسانی به مردم نباید لحظه‌ای وقفه ایجاد و یا غفلت شود.

وزیر کشور، با اشاره به فرازی از نامه امام علی (ع) خطاب به مالکر اشتر، گفت: امروز افزایش همبستگی موجب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به مجموعه کارگزاران نظام و در نتیجه افزایش مشارکت در صحنه های مختلف کشور مانند انتخابات و ... می شود و این مهمترین وظیفه ماست که با همکاری و تعامل محقق سازیم.

وی انجام وظیفه با در نظر گرفتن اصل کرامت و منزلت مردم را یک وظیفه دینی، قانونی و شرعی خواند.

مومنی با تأکید بر تقویت نظم و امنیت عمومی بویژه در موضوعاتی که موجب احساس ناامنی می شود، گفت: این موضوع نیاز به پیگیری ویژه دارد بگونه ای که علاوه بر امنیت عینی، مردم هم احساس امنیت و آرامش داشته باشند، چرا که احساس امینت به اندازه امنیت عینی اهمیت دارد.

وی اولویت بعدی در این مقطع را تعامل با مدیریت شهری و شوراهای محلی جهت تقویت برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات منطقه‌ای دانست و افزود: اکنون بیشترین مراجعات مردم به بخش های محلی در حوزه های شهرداری ها و بویژه مرتبط با خدمات رسانی بوده که نیازمند پیشگیری ویژه است.

وزیر کشور توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در مواجهه با موضوع آسیب های اجتماعی همه باید با محوریت اقناع سازی، اقدامات ایجابی و کار فرهنگی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم به هیچ وجه پدیده های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود و بالعکس حتی پدیده‌های امنیتی را هم باید با ساز و کار اجتماعی حل کنیم؛ این اقدامات ایجابی، اقناعی و فرهنگی باید در همه امورات مد نظر قرار گیرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در ابتدای سخنان خود، ضمن تشکر و خیر مقدم به رییس جمهوری و سپاس از حسن اعتماد دکتر پزشکیان و نیز رای اعتماد نمایندگان، از عملکرد و اقدامات این وزارتخانه در دوره دکتر احمد وحیدی، بویژه در برگزاری ۵ مرحله انتخابات خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و نیز اربعین امسال تقدیر و تشکر کرد و به وزیر سابق کشور خداقوت گفت.

منبع : جماران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.