فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۱۵۰

وزن‌کشی سیاسی جدید در درون پارلمان از زبان نماینده مستقل / تندروها در اقلیت‌اند

حجم ویدیو: ۲.۴۱M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۲۳ دانلود ویدیو

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی می‌گوید: حداقل تا یکی دو سال آینده بحث استیضاح مطرح نمی‌شود و نمی‌تواند هم مطرح شود چرا که این بحث‌ها به حاشیه بردن رابطه دولت و مجلس خواهد بود، لذا باید کاری کنیم با این اتفاق مبارکی که افتاد هر دو قوه کار خود را انجام دهند.

به گزارش تجارت نیوز،

جلسه رأی اعتماد به کابینه پزشکیان علی رغم فضایی که درباره چند وزیر پیشنهادی ایجاد شده بود، از نگاه برخی تحلیلگران وزن کشی جدید در جریان اصولگرا خاصه در درون پارلمان بود. وزن کشی که می تواند در ادامه به چند دسته شدن فراکسیون انقلاب اسلامی نیز منجر شود .

محمد باقری بنابی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس که از جمله منتقدین وزیر پیشنهادی کشور بود از اقلیت بودن تندروها در مجلس می‌گوید. او در گفتگویی با خبرگزاری خبرآنلاین بر این نکته تاکید می‌ کند که این طیف از همان اول شکل‌گیری مجلس دوازدهم در اقلیت قرار داشتند و الان فقط خط‌کشی‌ها آشکار شدند.

توصیه مستقیلن به قالیباف در مورد تندروها از جمله مباحثی است که باقری بنابی در این گفتگو مطرح می‌کند و می‌گوید « از اول هم به قالیباف گفته بودیم که اینها پشت سر شما نیستند و این ۴۰، ۵۰ نفر با شما نبوده و نیستند.»

در ادامه گفتگو با محمد باقری بنابی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای باقری بنابی! چهره‌های تندروی مجلس رسماً اعلام کردند که به برخی از اعضای کابینه رئیس جمهور از جمله ظفرقندی، میدری، صالحی امیری و عراقچی رأی مثبت ندادند، این نگاه منفی تندروها به اعضای کابینه تا چه اندازه امکان دارد که در ادامه آنها را به سمت استفاد از اهرم‌های نظارتی نظیر استیضاح ببرد؟

حداقل تا یکی دو سال آینده هیچ‌کس نمی‌تواند در این مورد حرفی بزنند و این بحث‌ها را شروع کنند چراکه واقعیت این است که شاید درباره سوال یکی دو نفر از دوستان فعال شوند اما درباره استیضاح حداقل تا یکی دو سال آینده  این بحث مطرح نمی‌شود و نمی‌تواند هم مطرح شود چرا که این بحث‌ها به حاشیه بردن رابطه دولت و مجلس خواهد بود، لذا باید کاری کنیم با این اتفاق مبارکی که افتاد هر دو قوه کار خود را انجام دهند تا هر چه سریع‌تر دولت کار خود را شروع کند.

در جریان رأی اعتماد خط‌کشی خوبی میان اصولگرایان میانه‌رو و تندرو شکل گرفت

*به نظر شما رأی اعتماد مجلس به کابینه نوعی وزن کشی جدید در جریان اصولگرا و زمینه ساز تقسیم بندی جدیدی نشد؟

بله به این ترتیب بود. کارهایی که این دوره در مجلس صورت گرفت، اتفاق خوبی برای وزن‌کشی شد چرا که روند به این ترتیب صورت گرفت خط‌کشی میان اصولگرایان اعتدالی و تندروها مشخص شد و روشن شد چند نفر هستند و چگونه می‌توانند در مجلس عرض اندام کنند.

لذا به نظر می‌رسد در جریان رأی اعتماد خط‌کشی خوبی میان اصولگرایان میانه‌رو و تندرو شکل گرفت.

قالیباف در وزن‌کشی‌ها نقشی نداشت

*نقش قالیباف را در این وزن‌کشی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اعتقاد بنده این است قالیباف در این مورد نقشی نداشت، اگر هم داشته باشد پشت پرده با پزشکیان نشستند و خودشان یک کارهایی انجام دادند. بنده نمی‌خواهم در این مورد خیلی شفاف صحبت کنم. لذا نقش قالیباف را در این موارد خیلی پررنگ نمی‌بینم.

به قالیباف گفتیم تندروها پشت سر شما نیستند

*با وزن‌کشی‌هایی که صورت گرفته، به نظر شما طیف نزدیک به جلیلی و پایداری در اقلیت مجلس قرار گرفتند؟

اینها در اقلیت بودند، جریان تندرو در اقلیت بودند و در حال حاضر این اقلیت قرار گرفتن آنها آشکار شد. اینها از همان اول مجلس هم به قالیباف کمک نکردند و مقابل او بودند. ما از اول هم به قالیباف گفته بودیم که اینها پشت سر شما نیستند و این ۴۰، ۵۰ نفر با شما نبوده و نیستند، لذا به نظر می‌رسد این خط‌کشی‌ها در مجلس آشکار شد نه اینکه بگوییم الان وزن‌کشی شدو اینها در اقلیت قرار گرفتند.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.