فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۹۵۷۳

روایت سفیر ایران در لبنان از مجروح شدنش بعد از انفجار پیجر/ بینایی ام مشکلی ندارد و دستم هم در حال درمان است

روایت سفیر ایران در لبنان از مجروح شدنش بعد از انفجار پیجر/ بینایی ام مشکلی ندارد و دستم هم در حال درمان است

سفیر ایران در لبنان با بیان اینکه از نظر بینایی در پی انفجار پیجر در دفترش دچار مشکل نشده، گفت: جراحت ایجاد شده بر روی دستم نیز در حال درمان است.

به گزارش تجارت نیوز،

«مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با بیان اینکه «در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در پی انفجار پیجرها در لبنان حدود سه الی چهار هزار نفر از ناحیه چشم و دست دچار مشکل شدند»، گفت: بر خلاف آنچه که بعضا مطرح شده بود من از ناحیه بینایی دچار مشکل نشده‌ام و جراحت دستم نیز تحت درمان است و این جراحت طوری نیست که باعث ناتوانی‌ام شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دیگر مجروحان این حادثه نیز هر چه زودتر وضعیت‌شان بهبود پیدا کند و بتوانند به فعالیت خود بپردازند، در مورد استفاده از پیجرها در لبنان تصریح کرد: این پیجرها برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شد، از جمله در مواقع خطر که مثلا پهپاد آمده یا فلان جا بمباران شده است یا فلان جا خطرناک است و در واقع با استفاده از این پیجرها اطلاع‌رسانی می‌شد.

مردم عادی هم از پیجرها استفاده می‌کردند

سفیر ایران در لبنان با بیان اینکه «از این پیجرها مردم عادی نیز استفاده می کردند و چنانچه در تصاویر نیز منتشر شد، حتی متصدی فروشگاه‌ها نیز از آن‌ها استفاده می‌کردند»، گفت: حتی نیروهای امدادی نیز از این پیجرها استفاده می‌کردند. حتی معلم‌ مدرسه ما نیز از این پیجرها استفاده می‌کرد که الحمدلله اتفاقی برای آن نیفتاد.

امانی با بیان اینکه «در این دستگاه‌ها با همکاری برخی از کشورهای اروپایی که همواره شعار حقوق‌بشر می‌دهند در یک عملیات جاسوسی با مواد منفجره بمب‌گذاری کرده بودند» گفت: در مورد اینکه چرا این عملیات انجام شد و آن مقطع برای انجام این عملیات انتخاب شد تحلیل‌های مختلفی وجود دارد، ولی مهم این است که آنچه که صهیونیست‌ها انجام دادند یک حرکت ضد قوانین جنگ و بر خلاف قوانین بین‌الملل بود و در واقع آنها یک کشتار جمعی را انجام دادند. تعدادی از افرادی که در این حادثه مجروح شدند و یا به شهادت رسیدند، اطفال بودند.

به صورت تصادفی دکمه مربوطه را فشار دادم

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: وقتی هشداری از طریق این پیجرها داده می‌شد افراد دکمه مربوط به آن را فشار می‌دادند تا پیام را مشاهده کنند. این دستگاه در اتاق کار من نیز بود، من عموما خیلی به آن توجهی نمی‌کردم چون دیگر ارکان سفارت به این کار مشغول بودند و به آن می‌پرداختند ولی آن روز من به صورت تصادفی دکمه مربوطه را فشار دادم و این پیجر در دستانم منفجر شد.

امانی گفت: موقعی که در حال انتقال به بیمارستان بودم متوجه شدم که صهیونیست‌ها چه جنایتی را انجام داده‌اند، جنایتی که همان‌طور که گفتم بر خلاف تمام قواعد انسانی و بین‌المللی است.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.