خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۷۹۸۳

مریم خمینی؛ دختر سید مصطفی خمینی کجاست؟

مریم خمینی؛ دختر سید مصطفی خمینی کجاست؟

از خانم مریم خمینی اطلاعات زیادی نداریم. در یک گزارشی آمده که او در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد.

روز پنجشنبه اعلام شد که خانم معصومه حائری، همسر آقای سید مصطفی خمینی، فرزند ارشد امام خمینی، درگذشته‌اند. به این بهانه، نگاهی داشتیم به فرزندان ایشان. 

مصطفی خمینی متولد سال ۱۳۰۹ بود. او در ۲۴ سالگی با خانم معصومه حائری ازدواج کرد. خانم حائری، دختر سید مرتضی و نواده شیخ عبدالکریم حائری بود. شیخ عبدالکریم موسس یا به عبارت صحیح‌تر احیاگر حوزه علمیه قم است. خانم حائری در آن زمان شانزده ساله بوده است.

آقا مصطفی در سال ۱۳۵۶ در رویدادی مشکوک در نجف درگذشت. انقلابیون در آن زمان این قتل را حکومتی و کار ساواک دانستند و به همین دلیل او را شهید مصطفی خمینی خطاب می‌کنند.

حاصل ازدواج مصطفی و معصومه، دو فرزند بود. مریم سادات و سید حسین. این زوج البته دو فرزند دیگر هم داشتند که در بدو تولد درگذشتند. از خانم مریم خمینی اطلاعات زیادی نداریم. عصر ایران در یک گزارش نوشته که او در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. مراسم تدفین خانم حائری امروز برگزار خواهد شد و شاید عکاسان بتوانند برای نخستین بار، تصویری از مریم خانم ثبت کنند.

سید حسین اما فردی مشهور است. متولد سال ۱۳۳۸ است. روحانی است و از ابتدای انقلاب درگیر فعالیت‌های سیاسی بود و از بنی صدر حمایت می‌کرد. حضور او در این صحنه باعث حاشیه‌هایی شد و مرحوم امام خمینی در نامه‌ای او را از ورود به این عرصه نهی کرد. با این حال حواشی سید حسین خمینی در دهه هشتاد رنگ تازه‌ای گرفت وقتی او در سال ۱۳۸۲ و بعد از حمله نظامی آمریکا به عراق، از ایران به آنجا و از عراق به آمریکا سفر کرد و با بعضی از سران اپوزیسیون هم دیدار کرد. سید حسین خمینی در سال ۱۳۸۴ به ایران بازگشت و از آن زمان تا به حال از عرصه‌های رسمی و رسانه‌ای کنار است. در ویکی‌پدیای فارسی نوشته او سه فرزند به نام‌های مهدی، محمد و علی دارد ولی ما منبع مطمئنی برای این حرف پیدا نکردیم.

 

منبع: هفت صبح

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.