فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۴۰۲

خبر سکته مغزی رئیس جمهور چین چقدر جدی است؟

خبر سکته مغزی رئیس جمهور چین چقدر جدی است؟

شایعات تایید نشده ای مبنی بر سکته مغزی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در شبکه های اجتماعی در حال گردش است اما این ها چقدر جدی هستند؟

 به گزارش تجارت‌نیوز،  در ساعات گذشته اخبار تایید نشده ای که بیشتر به اخبار زرد و شایعات اینترنتی شباهت دارند در شبکه های اجتماعی منتشر شده که شی جین پینگ، رهبر چین در جریان جلسات پلنوم سوم دچار سکته مغزی شده است.

اما به نظر می رسد که این اخبار مبنای درستی ندارد. 

آدام باتم یک روزنامه نگار آمریکایی در وب سایت فارکس لایو این شایعات را تا اندازه زیادی بی اساس دانسته و نوشته است که مراقب آنها باشید. این روزنامه نگار شایعه سکته مغزی شی را شبیه به شایعات مرتبط با مرگ پوتین دانسته و نوشته است: « این نوع شایعات همیشه در حال افزایش هستند، از جمله شایعات مداومی که درباره مرگ ولادیمیر پوتین منتشر می شود. »

به نوشته این روزنامه نگار این گزارش‌ها ظاهراً از یک وبلاگ یوتیوب متعلق به جنیفر زنگ، یک ناراضی چینی است که قبلاً شایعاتی در مورد کودتا و دستگیری شی نیز منتشر کرده بود. با وجود این، آنها چند ساعتی است که در شبکه های اجتماعی چینی و روسی در حال داغ شدن هستند. من حتی تمایلی به گزارش در مورد آنها ندارم، چون قطعا آنها را باور نمی کنم.

در دنیای اخبار واقعی، ما منتظر اخباری از پلنوم سوم هستیم و اینکه چگونه چین می‌تواند راه خود را از عمیق‌تر شدن بدبینی نسبت به چشم‌اندازهای اقتصادی، به‌ویژه در میان جوانان پیدا کند.

این نشست‌ها روز پنجشنبه با یک برنامه کلی جهت سیاست‌گذاری چین برای پنج سال آینده و پس از آن پایان خواهد یافت.

دیروز، صندوق بین المللی پول پیش بینی های چین را برای امسال و سال آینده به ترتیب به 5.0 و 4.5 درصد ارتقا داد، اما در همان زمان، داده های تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم این هفته ناامید کننده بود.

منبع : خبر آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.